Robot usisivač – špijun ili marketinški guru?
Roboti usisivači skupljaju više od prašine u domovima svojih vlasnika, a informacije koje su prikupili mogle bi uskoro da budu na prodaju.
Usisivači firme Roomba koriste tehnologiju mapiranja da bi ‘upamtili’ raspored prostorija u domovima kupaca, koje bi, navodno, uskoro mogle da budu prodate firmama poput Apple-a, Amazon-a i Google-a.
Ovi automatizovani čistači koštaju nešto više od 1.000 evra, a opremljeni su uređajima koji mogu da zabeleže različite vrste podataka – od toga koje je veličine određena prostorija, do toga kako je nameštaj u njoj raspoređen.
Iz kompanije Roomba kažu da je tačno da bi ove informacije uskoro mogle da budu prodate drugim kompanijama, budući da mnoge tehnološke firme traže načine da unovče ideje o ‘pametnim domovima’. Zamišljeno je da se podaci koje su usisivači prikupili iskoriste za bolje funkcionisanje uređaja koji će da opreme ove ‘pametne domove’, kao što su zvučnici i klima uređaji, ili da pomognu kompanijama da pronađu nekretnine koje su na prodaju.
“Postoji čitav ekosistem uređaja i servisa uz pomoć kojeg bi domaćinstva u budućnosti mogla da funkcionišu, a za to su potrebne mape koje bi olakšale razumevanje načina na koje različite osobe žive,” rekao je Colin Angle, izvršni direktor kompanije Roomba.
Kompanija još uvek nije objavila spisak načina na koje bi ovi podaci mogli da se koriste, ali nije teško poverovati da će oglašivači, te različiti stručnjaci za marketing, biti prvi koji će do njih doći. Onda bi potencijalnim kupcima mogli da ciljano nude proizvode na osnovu onoga što budu znali o njihovim domovima, te navikama i potrebama.
Roomba bi mogla da počne sa prodajom ovih podataka već za par godina, a iz kompanije tvrde da do otkrivanja informacija neće doći sve dok vlasnik određenog domaćinstva ne pristine da podeli informacije o sebi i prostoru u kojem živi.
Izvor: telegraph.co.uk