SAP: Ulaganje u zaposlene – ulaganje u uspešnu budućnost kompanije
Nastavljajući niz odlično organizovanih i dobro posećenih interaktivnih online skupova, SAP je 12. maja organizovao Human Experience samit, tokom koga je niz zanimljivih govornika podelio svoja iskustva iz oblasti ljudskih resursa.
Lideri iz srca, a ne iz glave
Pred menadžmentom su novi izazovi, jer mladi i talentovani ljudi prilikom zapošljavanja sve veću pažnju posvećuju korporativnoj kulturi, pa pored plate i drugih materijalnih benefita, veliku ulogu pri odlučivanju ima i to koliko je kompanija u kojoj konkurišu za posao „na glasu“, kakve su mogućnosti za stručno usavršavanje i napredovanje. Moderan šef treba da vodi, ali i da ne sputava. Umesto klasičnog upravljanja „iz glave“, potrebno je rukovodi „iz srca“. Kako to postići? Za početak treba razmisliti kakvog šefa bi voleli.
“U drugoj godini pandemije, HR je postao više strateški i konceptualan. Služi kao referentna tačka za zaposlene i kao odskočna daska za buduće karijere. To zahteva sposobnost upravljanja emocijama zaposlenih i brigu o njihovoj dobrobiti. Uvid u stanje timova je omogućen od strane digitalne tehnologije, koja pomaže i podstiče kreiranje atmosfere zajedništva i čini nas humanijim,” – rekao je Jakob Kiblboeck, SAP SuccessFactors Director for Central and Eastern Europe.
Digitalizacija nije samo oprema
Digitalizacija je tema o kojoj se mnogo priča već godinama, ali mnogi ne shvataju da digitalizacija nije samo ulaganje u nove tehnologije i opremu. Za potpunu i uspešnu digitalizaciju neophodno je da svaki zaposleni, svaki tim unutar kompanije razume šta se dešava, prihvati zajednički cilj i unapredi svoje veštine. Ako su zaposleni spremni za digitalizaciju, onda će i rezultat biti dobar. Veštine koje su neophodne nisu uvek tehnološke. Ključne stvari su radoznalost, spremnost na učenje i usvajanje novih znanja, kao i sposobnost prilagođavanja promenama. Čak je i Steve Jobs dopunio svoju čuvenu rečenicu „One more thing“, tako da pošalje poruku da treba stalno učiti i da uvek postoji još jedna stvar koju možete naučiti. Samo dobro obučeni ljudi mogu da iskoriste proces digitalizacije u potpunosti.
Cilj digitalizacije treba da bude poboljšanje korisničkog iskustva, ali u pozadini svega stoje podaci, a tu na senu stupa SAP sa svojim alatima, koji omogućavaju jednostavnu obradu i analizu podataka.
Dobar primer iz Srbije
Posebno je bilo zanimljivo izlaganje Suzane Marović, direktorke Sektora za razvoj u Direkciji za ljudske resurse u Telekomu Srbija. Nezadovoljan prethodnim rešenjem, Telekom je odlučio da pređe na novu platformu, a izbor je pao na SAP SuccessFactors, platformu za upravljanje ljudskim iskustvom (HXM), koja transformiše upravljanje ljudskim resursima. Iako je implementacija i dalje u toku, već i postojeći aktivni moduli su pokazali da je Telekom doneo pravu odluku. SAP SuccessFactors omogućava bolju analizu podataka o zaposlenima i olakšava donošenje odluka. Iako nisu imali mnogo otvorenih pozicija za zapošljavanje, u Telekomu su zabeležili veliku posećenost i više od 7000 prijava za posao. Uz SAP-ovo rešenje kvalitetna obrada tolikog broja prijava je bila neuporedivo lakša.
Nova rešenja i osluškivanje želja korisnika
Na kraju dana nametnuo se zaključak da će SAP Human Experience samit biti zapamćen po brojnim zanimljivim izlaganjima i primerima iz prakse. SAP konstantno radi na implementaciji novih tehnologija, pre svega cloud rešenja. Prelazak na novu platformu je pun izazova, čega su u SAP-u potpuno svesni, pa u skladu sa željama korisnika omogućavaju kontinuitet korišćenja dosadašnje platforme, ali i pružaju mogućnost prelaska na nova rešenja.
Autor: Saša Pantelić