Savršen letnji online posao u offline-u
Kada vas neko pita šta je za vas idealan letnji posao, na šta prvo pomislite? Ja na nešto što mogu da radim na plaži, nekom brodu, s nogama u plićaku. Ne, ne mislim na ribolovca, već na aktivnog korisnika društvenih mreža koji od toga može i da zaradi. Na neki način i jeste ribolovac, samo lovi reach umesto riba – ričolovac.
Komjuniti menadžer (Community Manager) ili menadžer brenda na društvenim mrežama i medijima, zanimanje je u ekspanziji, koliko god nam delovalo kao „prodavanje magle i smišljanje motivacionih citata“. Domaća online javnost često ume sa podsmehom da izgovara „komjuniti menadžer“ jer šta, bre, taj radi, malo je na Facebook-u, malo na Twitter-u i to je sve, a još i prima platu za to. Dobro, kod nas je vest to što uopšte primate platu.
Ali, mi ne bismo bili mi kad ne bismo svemu pokušali da nađemo manu, umesto da gledamo pozitivnu stranu cele priče. Posao komjuniti menadžera nastao je sa ekspanzijom Facebook-a i Twitter-a 2007. i 2008. godine kada su velike kompanije shvatile da im je prisutnost na društvenim mrežama važna za poslovanje. Vođenje profila su uvek davali nekom najmlađem ili najnovijem u firmi kako se marketing ne bi opterećivao. Sve većom ekspanzijom mreža, firme su počele da zapošljavaju iskusne menadžere iz oblasti digitalnog marketinga, odnosa s javnošću i komunikacija, koji su se strateški bavili ovim poslom u naletu konkurencije.
Posao komjuniti menadžera nije baš tako lak, zahteva dvadesetčetvoročasovnu budnost, odgovaranje korisnicima usluga/kupcima u realnom vremenu i strateško planiranje ekspanzije brenda na društvenim mrežama. Svako misli da bi, samim tim što je ceo dan na društvenim mrežama, mogao da radi taj posao. Ipak, za ozbiljno bavljenje komjuniti menadžmentom potrebno je mnogo znanja iz različitih sfera poslovanja kako bi se razumeo marketing, ljudi, njihovo ponašanje i kreiranje pozitivnog imidža brenda. Jer, ljudi se više ne dele na online i offline korisnike, danas su gotovo svi online, i kada imate ozbiljan posao, neprihvatljivo je da vas nema na društvenim mrežama.
Zašto je ovaj online posao u stvari najbolji offline posao
Nedavno je na sajtu britanskog Daily mail-a osvanula vest da je jedno tursko odmaralište tražilo od putnika koji vole da prave fotografije da se prijave za neobičan posao – šefa Instagram profila.Turisti bi tako mogli da provedu po jednu nedelju u odmaralištu besplatno, a zauzvrat samo moraju da ažuriraju stranice društvenih mreža tog odmarališta. Možda nekima zvuči smešno ali ovo je, što se mene tiče, skroz fer ponuda. Vi utičete na „šerovanje” priče o brendu, a on vam nudi da u njemu uživate.
Ima još razloga zašto je dobro biti komjuniti menadžer, posebno leti:
- Posao možete da obavljate s bilo kog mesta na planeti koje ima Internet.
- Ne morate da sedite u kancelariji dok su vaši prijatelji na nekoj reci, moru, planini.
- Završićete posao i telefonom (ukoliko još ne koristite Nokiju 3310).
- Možete da komunicirate s korisnicima dok ste u kupaćem kostimu.
- Uvek ste tu, a zapravo ronite negde.
- Sami sebi organizujete vreme (sem ako se niste obavezali ugovorom na radne sate u kancelariji).
I na kraju, šta ima bolje od toga da posao nosite svuda sa sobom, uživate u svetu, a pritom i zarađujete. Dobro, možda je bolje samo da uživate a neko drugi da zarađuje, ali o tome nekom drugom prilikom.
Autor: @JovanaVu
(Objavljeno u časopisu PC Press broj 212)
Blago onom ko ode na odmor, recimo na more, a mora da je dostupan 24 časa…