Snobovske navike veštačke inteligencije
Algoritmi za identifikovanje objekata koje prodaju velike tehnološke kompanije, uključujući Google, Microsoft i Amazon, pokazali su slabije rezultate u zemljama u kojima domaćinstva imaju niže mesečne prihode od onih u razvijenim zemljama.
Naime, radi se o poslednjem Facebook AI lab istraživanju u okviru kojeg se utvrdilo da i sistemi veštačke inteligencije, kao i ljudi, prave razliku između razvijenih i nerazvijenih zemalja. Testirano je pet najpopularnijih algoritma za identifikovanje objekata – Microsoft Azure, Clarifai, Google Cloud Vision, Amazon Rekognition i IBM Watson – da bi se utvrdilo koji od njih najbolje prepoznaje objekte u različitim okruženjima.
Objekti za testiranje su uključivali 117 kategorija – od cipela do sapuna – a iz domaćinstava sa različitim prihodima, te iz različitih zemalja. Tako je, na primer, u eksperimentu učestvovala porodica iz Burundija čiji su mesečni prihodi 27 dolara, ali i porodica iz Ukrajine sa mesečnim primanjima od 10.090 dolara.
Utvrđeno je da su algoritmi više grešaka pravili u domaćinstvima sa nižim prihodima, te da su bolji u identifikovanju proizvoda koji dolaze iz Sjedinjenih Američkih Država od onih koji su proizvedeni u nekoj drugoj zemlji. Problem je u tome što se za treniranje algoritama koriste objekti iz okruženja inženjera koji ih razvijaju, a koji obično imaju veće prihode, pa se algoritmi formiraju prema njihovim iskustvima i privilegijama.
Izvor: The Verge