Top50 2024

Španski AI model zarađuje do 10.000 evra mesečno

Aitana, 25-godišnja žena sa roze kosom iz Barselone, prima nedeljne privatne poruke od poznatih ličnosti koje je pozivaju na sastanke. Međutim, ova modelka nije stvarna.

PCPress.rs Image

Aitana

Aitana, model stvoren pomoću veštačke inteligencije (AI) u Španiji, rođena je u teškom periodu.

Rubén Cruz, njen dizajner i osnivač agencije The Clueless, bio je u teškom periodu jer nije imao mnogo klijenata.

“Počeli smo da analiziramo kako radimo i shvatili smo da su mnogi projekti odlagani ili otkazivani zbog problema van naše kontrole. Često je to bila krivica influensera ili modela, a ne zbog problema sa dizajnom”, rekao je Cruz.

Tako su odlučili da stvore svog influencera i koriste ga kao model za brendove koji su ih kontaktirali.

Kreirali su Aitanu, 25-godišnju ženu sa roze kosom iz Barselone, čiji je fizički izgled skoro savršen.

Virtualni model može da zaradi do 10.000 evra mesečno. Ipak, prosečan iznos je obično oko 3.000 evra.

“Uradili smo to kako bismo mogli da živimo bolje. Ne želimo da zavisimo od drugih ljudi koji imaju ego ili koji samo žele da zarade puno novca pozirajući”, rekao je Cruz.

Aitanu prihodi variraju

Zarađuje nešto više od 1.000 evra po reklami, a nedavno je postala lice Big-a, kompanije za sportske dodatke, a kao da to nije dovoljno, postavlja slike u donjem rublju na Fanvue, platformi sličnoj OnlyFans-u.

Za godinu i po, stekla je više od 343.000 pratilaca na Instagramu i njene slike dobijaju hiljade pregleda i reakcija. Čak prima privatne poruke od poznatih ličnosti koje ne znaju da ona nije stvarna osoba.

Pročitajte i:  TSMC navodno prestaje da proizvodi napredne AI čipove za kineske kompanije

Njena uspešnost pratili su još dva modela, uključujući madridsku kantautorku Liju Z. koja je postala prva AI koja je dobila ugovor za snimanje.

“On nije znao da Aitana ne postoji”

“Jednog dana, poznat latinoamerički glumac je poslao poruku da je pozove na sastanak. Taj glumac ima oko 5 miliona pratilaca, a neki članovi našeg tima su gledali njegovu TV seriju dok su bili deca”, rekao je Cruz.

PCPress.rs Image

Kako oživeti AI?


Svake nedelje, tim agencije se sastaje kako bi kreirao život Aitane. Donose odluku o tome šta će ona raditi tokom nedelje, koja mesta će posetiti, i koje slike će biti postavljene kako bi privukle pratioce koji žele da saznaju više o njenom životu.

Međutim, nema foto sesija, nema promena u garderobi, samo kombinacija AI i dizajnerskih stručnjaka koji koriste Photoshop kako bi omogućili modelu da na primer, provede vikend u Madridu.

“U prvom mesecu smo shvatili da ljudi prate živote, a ne slike. Pošto ona nije živa, morali smo da joj damo malo stvarnosti kako bi ljudi mogli da se povežu s njom na neki način. Morali smo da joj ispričamo priču”, kaže grafički dizajner.

Pročitajte i:  Selfi sa Zemljom pomoću satelita 

Zato Aitana, za razliku od tradicionalnih modela čije ličnosti obično nisu otkrivene kako bi bile “prazno platno” za dizajnere, ima vrlo izraženu “ličnost”. Stvorena je kao ljubitelj fitness-a, odlučna i sa kompleksnim karakterom. Na svom sajtu se opisuje kao društvena i brižna.

“Mnogo pažnje je posvećeno Aitani”

“Stvorili smo je na osnovu onoga što društvo najviše voli. Razmislili smo o ukusima, hobijima i nišama koje su bile u trendu u poslednjim godinama”, objašnjava Cruz.

Nakon što su analizirali trendove, shvatili su da je istočnjačka kultura postala vrlo evropski orijentisana u poslednjim godinama, pa su to pokušali da prenesu u njenim roze kosama i “gamer” stilu.

Aitana je postala toliko uspešna da su njeni dizajneri već stvorili drugi virtualni model pod imenom Maia, “malo stidljiviji”.

Imena nisu izabrana slučajno, oba sadrže akronim AI.

Demokratizacija upotrebe modela?


Agencija je preplavljena zahtevima brendova koji žele sopstveni personalizovani model.

“Žele da imaju imidž koji nije stvarna osoba i koji predstavlja vrednosti njihovog brenda, kako ne bi bilo problema sa kontinuitetom ako moraju da otpuste nekog ili ne mogu više da računaju na tu osobu”, rekao je Cruz.

Pročitajte i:  Daisy: AI bot koji vara prevarante

Postoje i uštede u troškovima. Kada je agencija, koja je ranije radila sa stvarnim influencerima, shvatila šta zarađuju, smatraju da je to “anomalija”.

“Kim Kardashian zarađuje milion evra za sliku na Instagramu i ne leči rak. Niko ne zarađuje milion evra za postavljanje slike na društvene mreže, to mi deluje apsurdno”, rekao je Cruz. Agencija veruje da bi ovo moglo da pomogne da se smanje tržišne cene i da se pruži podrška malim firmama koje ne mogu da priušte velike marketinške kampanje.

Međutim, inicijativa nije bez svojih kritičara. Mnogi se brinu da bi nerealna perfekcija modela mogla uticati na mlađe generacije da postanu opsednuti postizanjem takve perfekcije.

Takođe, postoji kritika zbog visoko seksualizovanog imidža stvorenih modela. Na šta agencija odgovara da samo prate estetiku koju su već stvorili stvarni influenseri i brendovi sami.

“Ako ne pratimo ovu estetiku, brendovi neće biti zainteresovani. Da bi promenili ovaj sistem, potrebno je da promenimo pogled na svet”.

Izvor: Euronews

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *