BIZIT 11 - prvi dan

Streaming servisi prvi put gledaniji od kablovske televizije

Izveštaj koji je objavila kompanija Nielsen, ukazuje da gledaoci, prvi put u istoriji, više gledaju streaming servise od kablovskih TV programa. Time je ovo postao najpopularniji način za konzumiranje video sadržaja. Nielsen navodi da ukupno vreme gledanja TV programa nije poraslo. Drugim rečima, oni gledaju TV isto koliko i ranije, samo što menjaju izvor sadržaja za gledanje.

streaming

Streaming ispred kablovske

Ovakav razvoj događaja, analitičari očekuju već godinama. U julu ove godine, streaming servisi su obuhvatili 34.8 procenata gledalaca, dok je kablovska televizija držala 34.4 procenta tržišta. Gledanje programa preko klasičnog TV broadcast-inga, zauzima treće mesto, sa 21.6 procenata. U odnosu na jul prošle godine, streaming udeo u tržištu je porastao za 22.6 procenata, a svake nedelje se u proseku stream-uje 190.9 milijardi minuta. Za poređenje, u aprilu 2020. godine, u jeku lockdown-a tokom pandemije, prosečno je gledano 169.9 milijardi minuta nedeljno. Prelazak na streaming platforme može da se objasni i činjenicom da se na njima pojavljuje mnogo više sadržaja nego na kablovskim TV programima.

Pročitajte i:  Netflix-ov plan sa oglasima privukao je više od 70 miliona korisnika

Najpopularniji pojedinačni streaming servis je Netflix, sa 8 procenata gledalaca. Za njim sledi YouTube sa 7.3 procenta, Hulu sa 3.6 procenta, Amazon Prime Video sa 3 procenta, Dinsey+ sa 1.8 procenta i HBO Max sa jednim procentom, dok sve ostale streaming platforme obuhvataju 10.2 procenta.

Na kraju ćemo pomenuti da Nielsen prati podatke o gledanosti samo na TV prijemnicima. Da su u svoju analizu uključili gledanje na računarima i mobilnim telefonima, pobeda streaming platformi bi sigurno bila mnogo ubedljivija.

Izvor: ArsTechnica

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , , , ,