Tesla povlači više od 2 miliona vozila
Tesla mora da sprovede još jedno masovno povlačenje svojih električnih vozila. Nacionalna uprava za bezbednost saobraćaja na autoputu otkrila je da je veličina slova na nekoliko lampica upozorenja na instrument tabli premala prema saveznim smernicama. Kao takva, kompanija povlači skoro 2,2 miliona automobila – skoro svaki automobil koji je prodala u SAD – da bi rešila problem.
Ažuriranja putem bežične mreže
Srećom, i za Teslu i za njene kupce, proizvođač automobila neće zahtevati od vozača da dovedu svoje EV do prodavca ili servisne radionice. To će izdati ispravku putem ažuriranja putem bežične mreže.
NHTSA je otkrila problem tokom rutinske revizije usklađenosti sa sigurnošću prošlog meseca. Utvrđeno je da je tekst na svetlima upozorenja kočnice, parkiranja i antiblokiranja kočnica manji nego što se zahteva po saveznim pravilima. Agencija je navela da to može otežati čitanje informacija, što bi moglo povećati verovatnoću sudara.
Pogođena električna vozila su model S (godine modela 2012-2023), model X (2016-2023), model 3 (2017-2023), model Y (2019-2024) i Cybertruck. Tesla nije primila nikakve izveštaje o povredama ili udesima u vezi sa izdatim, iako je pronašao tri potencijalno povezana zahteva za garanciju.
U decembru, Tesla je izdala slično povlačenje zbog problema sa autopilotom. To je takođe uspelo da reši sa OTA ažuriranjem. Od tada je izdao druge opozive vezane za probleme sa sigurnošću vrata i rezervnim kamerama, od kojih je svaki uticao na više od 120.000 vozila.
U međuvremenu, NHTSA je unapredila istragu o pitanjima upravljanja. Agencija sprovodi inženjersku analizu. To dovodi istragu, koja pokriva više od 334.000 vozila, bliže opozivu.
NHTSA je otvorila istragu prošlog jula nakon što je primila 12 izveštaja o gubitku kontrole upravljanja u 2023 Model Y i Model 3 EV. Agencija je od tada primila 115 žalbi u vezi sa ovim pitanjem, a od Tesle je dobila još 2.176 žalbi nakon traženja informacija od proizvođača automobila. Jedna od pritužbi je povezana sa sudarima.
Izvor: Engadget