Toyota se udružila sa kompanijama Uber, Amazon i Pizza Hut
Toyota se udružila sa kompanijama Amazon, Uber, Didi Chuxing, Mazda i Pizza Hut kako bi razvli električna autonomna vozila koji se mogu koristiti za prevoz ljudi, ili naručenih paketa, do odredišta. Predsednik Toyota Motor, Akio Toyoda, otkrio je takozvani koncept vozila e-Palette i najavio poslovni savez pod nazivom e-Palette Alliance u ponedeljak na CES-u, godišnjem sajmu u Las Vegasu. Alijansa će se usredsrediti na razvoj novog konceptualnog modularnog vozila bez vozača namenjenom za više svrha odjednom, ali i traženje doprinosa od ovih različitih partnera kako Toyota razvija svoj poslovni model mobilnosti.
Toyoda je postavio viziju za veći ekosistem koji ima za cilj prelazak iz kompanije koja samo proizvodi i prodaje automobile do onih koji se bave svim aspektima prevoza ljudi i stvari od tačke A do tačke B. Ova vozila se mogu koristiti kao pokretne prodavnice, a takođe se mogu koristiti za isporučivanje proizvoda kupcima ili kao način za prevoz ljudi po centru grada. Toyota planira da testira e-Palette u nekoliko regiona, uključujući i SAD početkom 2020-ih. Takođe plan je da se pojave na Olimpijskim i Paraolimpijskim igrama u Tokiju 2020. godine, međutim kompanija nije pružila dodatne detalje o svojim planovima za Olimpijadu i da li će vozila biti komercijalna ili samo u demonstrativnoj ulozi.
Potpuno električno autonomno vozilo, ako se ikada proizvede, koristilo bi Toyota-ine tehnologije “guardian” i “chauffeur”. Kompanija koristi dvostruki pristup autonomiji koje naziva “čuvar” i “šofer”, a građeni su na istoj tehnologiji. Toyota je radila na razvoju potpuno autonomnih automobila koji će služiti starijem stanovništvu i osobama sa invaliditetom, kao i tehnologiju za redovnu proizvodnju automobila koji bi mogli da pređu između potpomognute i potpune autonomije. U režimu “čuvar”, ljudski vozač održava kontrolu vozila, a automatizovani sistem bi preuzeo kontrolu nad automobilom kako bi izbegao nesreću, dok režim “šofer” bi preuzeo vožnju, a osobe u vozilu bi bili samo putnici. Teoretski, partneri bi mogli da kupe autonomno vozilo e-Palette sa kompletnom šofer/čuvar tehnologijom, ali bi mogli da se odluče da koriste sopstveni automatizovani sistem vožnje. U svakom slučaju, vozilo bi bilo opremljeno tehnologijom čuvara koje bi služilo kao sigurnosna mreža.
E-Palette je i dalje samo koncept, međutim, kompanija predviđa ponudu tri veličine autonomnog vozila sa osnovnom otvorenom softverskom platformom koja bi omogućila kompanijama da je izmene i prilagode kako bi zadovoljila njihove poslovne potrebe.
Izvor: Fortune