BIZIT 11 - prvi dan

Toyota se udružila sa kompanijama Uber, Amazon i Pizza Hut

Toyota se udružila sa kompanijama Amazon, Uber, Didi Chuxing, Mazda i Pizza Hut kako bi razvli električna autonomna vozila koji se mogu koristiti za prevoz ljudi, ili naručenih paketa, do odredišta. Predsednik Toyota Motor, Akio Toyoda, otkrio je takozvani koncept vozila e-Palette i najavio poslovni savez pod nazivom e-Palette Alliance u ponedeljak na CES-u, godišnjem sajmu u Las Vegasu. Alijansa će se usredsrediti na razvoj novog konceptualnog modularnog vozila bez vozača namenjenom za više svrha odjednom, ali i traženje doprinosa od ovih različitih partnera kako Toyota razvija svoj poslovni model mobilnosti. 

PCPress.rs Image

Toyoda je postavio viziju za veći ekosistem koji ima za cilj prelazak iz kompanije koja samo proizvodi i prodaje automobile do onih koji se bave svim aspektima prevoza ljudi i stvari od tačke A do tačke B. Ova vozila se mogu koristiti kao pokretne prodavnice, a takođe se mogu koristiti za isporučivanje proizvoda kupcima ili kao način za prevoz ljudi po centru grada. Toyota planira da testira e-Palette u nekoliko regiona, uključujući i SAD početkom 2020-ih. Takođe plan je da se pojave na Olimpijskim i Paraolimpijskim igrama u Tokiju 2020. godine, međutim kompanija nije pružila dodatne detalje o svojim planovima za Olimpijadu i da li će vozila biti komercijalna ili samo u demonstrativnoj ulozi.

Pročitajte i:  Amazon radi na razvoju konkurentske prodavnice Temu-u

Potpuno električno autonomno vozilo, ako se ikada proizvede, koristilo bi Toyota-ine tehnologije “guardian” i “chauffeur”. Kompanija koristi dvostruki pristup autonomiji koje naziva “čuvar” i “šofer”, a građeni su na istoj tehnologiji. Toyota je radila na razvoju potpuno autonomnih automobila koji će služiti starijem stanovništvu i osobama sa invaliditetom, kao i tehnologiju za redovnu proizvodnju automobila koji bi mogli da pređu između potpomognute i potpune autonomije. U režimu “čuvar”, ljudski vozač održava kontrolu vozila, a automatizovani sistem bi preuzeo kontrolu nad automobilom kako bi izbegao nesreću, dok režim “šofer” bi preuzeo vožnju, a osobe u vozilu bi bili samo putnici. Teoretski, partneri bi mogli da kupe autonomno vozilo e-Palette sa kompletnom šofer/čuvar tehnologijom, ali bi mogli da se odluče da koriste sopstveni automatizovani sistem vožnje. U svakom slučaju, vozilo bi bilo opremljeno tehnologijom čuvara koje bi služilo kao sigurnosna mreža.

PCPress.rs Image

E-Palette je i dalje samo koncept, međutim, kompanija predviđa ponudu tri veličine autonomnog vozila sa osnovnom otvorenom softverskom platformom koja bi omogućila kompanijama da je izmene i prilagode kako bi zadovoljila njihove poslovne potrebe.

Pročitajte i:  DENSO i Quadric za AI poluprovodnik 

Izvor: Fortune

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , , , , , , , , , , ,