BIZIT 11 - prvi dan

Toyota zatvorila proizvodnju u Australiji

Poslednji automobil marke Toyota proizveden u Australiji sišao je sa proizvodne trake, čime je japanska firma okončala više od pet decenija proizvodnje u toj zemlji. Kompanija je još 2014. godine najavila prestanak proizvodnje vozila u svojim neprofitabilnim australijskim pogonima, te se tako pridružila Ford-u, koji je svoju proizvodnu liniju ukinuo prošle godine, te kompaniji Holden, ogranku američkog giganta General Motors-a, koja će do kraja oktobra da zatvori svoju poslednju australijsku fabriku. Sve tri kompanije za pad lokalne automobilske industrije okrivljuju jačanje australijskog dolara, te sve konkurentnije tržište.

PCPress.rs Image

Toyota je u protekloj deceniji bila najveći proizvođač automobila u Australiji, sa 70% izvoza, uglavnom na Bliski Istok. Proizvodnja u fabrici u Melburnu dostigla je vrhunac 2007. godine, kada je proizvedeno 149.000 automobila. Deset godina kasnije proizveden je poslednji automobil ove marke, a 2.600 radnika ostalo je bez posla. Zatvaranjem fabrike Holden biće ugašeno još 3.000 radnih mesta, a istraživanje Univerziteta u gradu Adelaide ​​predviđa da će u najgorem slučaju biti izgubljeno ukupno 200.000 radnih mesta širom zemlje, a zbog kolapsa auto industrije, što bi dovelo do ukupnog gubitka od 29 milijardi australijskih dolara (19,3 milijarde evra) iz bruto domaćeg proizvoda Australije.

Pročitajte i:  Suzuki i Toyota produbljuju EV saradnju

Premijer Malcolm Turnbull rekao je da proizvođači automobila odlaze iz Australije zbog promena koje su se dogodile na tržištu, te promene ukusa potrošača koji su prestali da kupuju automobile proizvedene u ovoj zemlji.

PCPress.rs Image

Prema firmi Boston Consulting Group, troškovi proizvodnje su u Australiji veći nego, na primer, u Nemačkoj, Holandiji, pa čak i u Švajcarskoj, te su plate u australijskoj proizvodnji u prošloj deceniji porasle za 48%, dok je produktivnost opala. Upravo zbog toga firma je Australiju prepoznala kao najgoru među 25 zemalja ocenjenih prema troškovima proizvodnje.

Proizvođači automobila su otpuštenim radnicima ponudili mogućnost prekvalifikacije da bi im pomogli da nađu nova radna mesta, ali obeshrabruje podatak da je posao sa punim radnim vremenom našla samo polovina od 1.200 radnika koji su prošle godine otpušteni iz fabrike Ford.

Izvor: Beta

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , , , ,