Trend: Efekat dva ekrana
Tradicionalni mediji još uvek drže primat nad online konkurencijom, navodi se u saopštenju povodom istraživanja svetskog tržišta digitalnih komunikacija koje je sproveo KPMG. “Efekat dva ekrana” sve zastupljeniji.
Istraživanje o uticaju digitalnih medija na ponašanje potrošača sprovedeno je na uzorku od oko 9.000 ljudi u devet zemalja – Kini, Brazilu, Singapuru, Nemačkoj, Australiji, Kanadi, Španiji, Velikoj Britaniji i SAD.
Prema rezultatima istraživanja TV je i dalje najpopularniji svetski medij, a ne gleda ga između 8-16% ispitanika. TV program se sve više prati preko mobilnih uređaja, a očekuje se da će do 2014. godine svaki četvrti stanovnik ovih devet zemalja posedovati tablet, a čak svaki drugi smartfon, što će dodatno ubrzati digitalizaciju svetskog medijskog tržišta.
Paralelno gledanje televizije i korišćenje mobilnih uređaja i laptop računara, što čini polovina ispitanih Amerikanaca i skoro polovina Evropljana, smanjuje efikasnost klasičnog TV oglašavanja. Fenomen nazvan „efekat dva ekrana“ uticaće na razvoj novih marketinških metoda i otvoriti nove mogućnosti za zaradu na online sadržajima, navodi se u saopštenju.
Digitalni mediji su ubedljivo najpopularniji izvor informacija i zabave među urbanim stanovništvom, naročito Kine, Brazila i Singapura. Ovaj trend ubrzavaju sve jeftiniji tableti i pametni telefoni, kao i sve brže mreže za prenos podataka, a očekuje se da će dalji pad cena i rast performansi dovesti do dominacije digitalnih medija.
U narednom se periodu može očekivati ubrzana digitalizacija medija i kraj dominacije tradicionalnih medija u formatima u kakvim ih danas poznajemo, zaključak je sprovedenog istraživanja. Dodatne informacije možete pronaći ovde.