Usplamteli e-commerce: eBay optužio Amazon za bespravno otimanje korisnika
Kompanija eBay optužila je zaposlene u Amazon-u da ilegalno koriste njen servis za razmenjivanje poruka kako bi eBay korisnike usmeravali ka svojim proizvodima.
Naime, eBay je 1. oktobra kompaniji Amazon uputio pismo u kojem se zaposleni ove kompanije optužuju za kršenje pravila korišćenja, budući da je otkrivena šema po kojoj se eBay korisnici preusmeravaju na Amazon platformu. Iz eBay-a su zatražili da se prekine sa ovom praksom, te obećali da će preduzeti neophodne korake u cilju da zaštite svoje poslovanje. Pismo je usledilo nakon istrage u okviru koje je otkriveno da je pedesetoro zaposlenih u kompaniji Amazon poslalo oko hiljadu poruka u kojima se prodavcima predlaže da se presele na njihovu platformu. Time su, tvrde iz eBay-a, prekršili pravila korišćenja, budući da je zabranjeno da se servis za razmenu poruka koristi izvan platforme.
Platforme su rivalski nastrojene već godinama, te pokušavaju da privuku što više prodavaca, pa dok jedni koriste i jedan i drugi servis, drugi se radije orijentišu samo na Amazon, ili pak eBay. Neki prodavci se ipak radije okreće eBay platformi, a zbog toga što Amazon prodaje i sopstvene proizvode, pa postoji zabrinutost da bi mogao da kopira one koji dolaze od drugih proizvođača, a prodaju se u njegovoj online prodavnici. Sa druge strane, investitori već neko vreme upozoravaju da se eBay bori za opstanak, budući da Amazon ima više sredstava, što omogućava i bržu isporuku.
Istina je da je Amazon upravo zahvaljujući agresivnim strategijama postao druga najvrednija kompanija na svetu, a sa 960 milijardi dolara ukupne vrednosti, te na svojoj platformi ima oko 280 hiljada registrovanih prodavaca, dok eBay broji oko 200 hiljada, a optužbe o preotimanju eBay korisnika dolaze samo nekoliko nedelja nakon što su radnici Amazona optuženi da su trgovali podacima korisnika, te nudili novčane nadoknade u zamenu za pozitivne ocene proizvoda.
Izvor: The Telegraph