Velike kompanije sve više prate trendove digitalne komunikacije
Društvene mreže su odavno postale nezaobilazne pri formiranju marketinških strategija. Porast broja korisnika, kao i kreatora sadržaja, u svakodnevnoj je ekspanziji, zbog lakoće kreiranja video-forme i brzine protoka informacija u današnje vreme, kao i viralnosti koja nikad nije bila izglednija.
U tom brzom pozicioniranju društvenih mreža kao primarnog kanala protoka informacija za mahom pripadnike mlađih generacija, oni sve više uviđaju da izvore informisanosti treba potražiti na mestima koja ne spadaju u tradicionalne medije. Shvativši tendenciju razvoja komunikacija, velike kompanije se, vođene idejom digitalne transformacije, trude da unaprede poslovne procese pomoću svih raspoloživih digitalnih alata i tehnologija i posledično oblikuju javno mnjenje, brendiranje i interakciju među ljudima.
U tom smislu, društvene mreže su od neprocenjivog značaja, jer omogućavaju kompanijama neposredan kontakt sa svojim potrošačima, često uspevajući da targetiraju specifičnu ciljnu grupu, ali i garantuju brze povratne informacije.
Društvena mreža koja je doživela neverovatno brzu popularnost od trenutka lansiranja van matične Kine je TikTok, i danas je najpopularnija platforma ovog tipa u svetu. U početku, TikTok se isticao po nekim karakteristikama koje su doprinele njegovoj popularnosti. To su pre svega kreativni sadržaji koji pružaju korisnicima mogućnost da stvaraju originalne i zabavne video-zapise, koristeći različite alate, efekte, muziku i tekstove na jednostavan način. S druge strane, do publike se dolazi izrazito lako.
Velike kompanije su odavno otvorile svoje naloge na mrežama poput Facebook-a i Instagram-a, na kojima nude servisne informacije o svojim delatnostima, uslugama i novitetima. Iako je isprva delovalo da format TikTok-a nikada neće uspeti da stekne dovoljan potencijal i pogodnost za aktivnosti komercijalnog karaktera, nivo popularnosti je zahtevao da se započne sa korporativnom komunikacijom i na ovoj mreži.
Jedan od primera na domaćem tržištu je kompanija NIS, koja je 2023. godine pokrenula svoj korporativni nalog na TikTok-u pod nazivom nispiracija. Kompanija se na ovaj korak odlučila shvativši da je, uprkos nepostojanju TikTok Bussiness varijacije ove društvene mreže u Srbiji, korisno razvijati brend na svim raspoloživim platformama, što je procena i stručnjaka. Na taj način, eventualnim početkom aktivnosti na TikTok Bussiness, kompanija će imati spremnu publiku upoznatu s načinom njihove komunikacije.
Vrtoglavi uspon koji je TikTok kao mreža ostvario u prethodnom periodu izmenila je pristup kreiranja sadržaja na mrežama i započela trend kratkih videa, koju je počela da primenjuje i konkurencija. Ta forma je obeležila i 2023. godinu jer ovaj oblik sadržaja privlači širok spektar brendova, omogućavajući im da efikasno angažuju svoju publiku. Ključ uspeha leži u stvaranju video-materijala koji osvaja kreativnošću i povezuje se s gledaocima na ličnom nivou, kroz pravu simbiozu novih trendova i visok nivo fleksibilnosti.
Očekuje se da se trend nastavi i u narednoj godini, a naslućuje se da će Instagram nastojati da dodatno modernizuje opcije za kreatore sadržaja kako bi u većem vremenskom intervalu našao svoj put do publike, poput story-ja koji će trajati i do sedam dana i nove regulative koja će definisati odnos influensera i brendova čiji su ambasadori.
Pretraga govorom je funkcija za koju se pretpostavlja da će imati veći uticaj u budućnosti. Stručnjaci smatraju da bi uskoro sve velike kompanije mogle implementirati ovu tehniku u navigaciju njihovim sajtovima, za lakšu pretragu ili čak poručivanje proizvoda ili usluga.
Korisnici su još pri samom početku aktivnosti imali priliku da putem tiktok-ova na nalogu nispiracija saznaju brojne zanimljivosti koje se tiču poslovanja kompanije, usluga koje nudi svim posetiocima NIS Petrol i Gazprom benzinskih stanica, društveno odgovornih projekata koje sprovodi Klub volontera NIS-a, i izgleda radnog dana zaposlenog u kompaniji.
Pokretanjem svog TikTok naloga, kompanija NIS postala je i vesnik nove vrste aktivnosti za koju će se opredeliti sve veći broj kompanija na domaćem tržištu.
Zapratite nispiracija nalog i budite svedok revolucije!