Veliki broj malih i srednjih preduzeća nema marketing odeljenje
Agencija za istraživanje tržišta Smart Plus Research osmislila je i sprovela istraživanje o ulozi koju marketing ima u poslovanju malih i srednjih preduzeća u Srbiji. Istraživanjem je bilo obuhvaćeno 400 preduzeća i pokazalo se da veliki broj firmi u Srbiji uviđa značaj koji marketing ima u njihovom poslovanju, ali da veoma retko angažuju markentišku agenciju za taj posao.
Svega 19 posto preduzeća je prepuštalo ulogu vođenja marketinških aktivnosti onima koji su i specijalizovani za taj posao. Firme se najčešće oslanjaju na interne resurse, kojima marketing nije primarna aktivnost. Međutim, samo 25 posto preduzeća potvrdno odgovara da imaju posebnu osobu ili sektor koji je zadužen za marketing.
Najčešća praksa koju sprovode preduzeća je štampa i distribucija promo materijala, što praktikuje 41 posto ispitanih ,a od „plaćenih“ aktivnosti slede oglašavanje proizvoda ili preduzeća u medijima, čemu pribegava svako treće preduzeće.
Većina firmi smatra da najbolje reklamiranje sprovode njihovi klijenti koji šire preporuku o njima, dok veoma mali broj organizuje poslovne događaje i sprovodi istraživanje tržišta. Internet stranicu poseduje tek nešto više od polovine preduzeća, koji je vide kao dobar način dolaska do novih klijenata i upoznavanja tržišta sa uslugama koje nude.
Oglašavanje na društvenim mrežama, u cilju privlačenja i akvizicije novih klijenata, kao dobru praksu je prepoznalo tek svako treće preduzeće. Očekivano, Facebook je dominantna platforma za oglašavanje, dok svega 6 osdsto ispitanih to čine na LinkedIn-u kao profesionalnoj mreži.
Izvor: Marketing mreža