Waymo dobio dozvolu za autonomne taksije na autoputevima Los Anđelesa
Waymo je objavio na platformi X da je započeo testiranje potpuno autonomnih vožnji na autoputevima u Los Anđelesu, omogućivši svojim zaposlenima pristup ovim vožnjama. Ovaj korak je deo priprema za proširenje mogućnosti robotaksija na autoputeve za sve putnike u ovom gradu.
Priprema za proširenje usluge robotaksija na autoputeve
Nakon što je u martu 2024. dobio odobrenje za lokalne robotaksi operacije, Waymo je ponudio ograničene autonomne vožnje u LA-u, uz mogućnost prijave na listu čekanja. Do novembra je lista čekanja ukinuta, pa su svi stanovnici Los Anđelesa mogli zatražiti vožnju. Međutim, s obzirom na veličinu i saobraćajne karakteristike ovog grada, mogućnost korišćenja autoputeva značajno će poboljšati efikasnost i korisnost Waymo robotaksija.
Waymo, koji je u vlasništvu kompanije Alphabet, matične firme Google-a, ima planove i za međunarodnu ekspanziju. Kompanija je najavila da će početkom ove godine započeti testiranja vozila i mapiranje u Japanu. Istovremeno, na domaćem tržištu Waymo planira lansiranje svojih usluga u Ostinu i Atlanti početkom 2025. godine.
Dodavanje autoputeva u autonomni sistem Waymo vozila predstavlja važan korak ka pružanju šire dostupnosti i poboljšanom iskustvu za korisnike u velikim gradovima poput Los Anđelesa.
Novi izazovi za autonomna vozila u različitim sredinama
Cilj ovog eksperimenta je da kompanija ispita kako njihov sistem za autonomnu vožnju reaguje na nove sredine, lokalne saobraćajne navike i jedinstvene vremenske uslove. Waymo planira da u svaki grad pošalje oko deset vozila. „Tražimo lokacije koje će predstavljati izazov za naš sistem i koje su veoma, veoma različite,“ izjavio je Nik Rouz, menadžer proizvoda zadužen za ekspanziju Waymo-a.
Las Vegas je poznat po gustoj saobraćajnoj mreži i haosu u zonama zaustavljanja ispred hotela i kazina, što će predstavljati izazov za sistem. S druge strane, San Dijego je sličan već postojećim lokacijama gde kompanija već posluje, poput Feniksa, ali Waymo želi da proveri kako se njihov sistem ponaša u nepoznatim sredinama bez prethodnih podataka o vožnji.
Kompanija planira da proširi uslugu i na gradove poput Majamija, Ostina i Atlante. Iako preostali gradovi još nisu najavljeni, stručnjaci smatraju da bi testiranje u hladnijim klimama bilo korisno. Waymo je ranije sproveo ograničena testiranja tokom zime u severnom delu Njujorka i Mičigenu, ali potrebno je više takvih eksperimenata. Takođe, Waymo je nedavno objavio da će započeti testiranje autonomnih vozila i u Tokiju, mada nije jasno da li će se ovaj grad ubrojati među deset novih lokacija.
Testiranje u različitim gradovima je ključno kako bi se u obzir uzeli specifični uslovi u saobraćaju i vremenske prilike, ali i nepredviđene situacije koje mogu zbuniti autonomne sisteme. Na primer, vatrogasna vozila i ambulante izgledaju drugačije u zavisnosti od grada ili države, što može izazvati probleme u prepoznavanju. Waymo, koji je u prošlosti imao problema sa prepoznavanjem hitnih vozila, nastoji da unapredi svoj sistem kroz ovakva testiranja.
Ovo je još jedan korak u pripremi kompanije za komercijalizaciju autonomnih vozila. Nedavno su njihovi robotaksiji počeli da voze na auto-putevima u Los Anđelesu, što je deo strategije za širenje usluga.
Izvor: Engadget