BIZIT 11 - prvi dan

WD „tera“ korisnike da bez potrebe menjaju stare HDD-ove

Western Digital je izazvao veliko negodovanje i strah kod korisnika koji koriste njihove HDD-ove u NAS uređajima. Softver koji prati stanje diskova počeo je da opominje korisnike da bi trebalo da ih zamene jer su premašili period od tri godine rada. Problem je što su svi ti diskovi potpuno funkcionalni i ne pokazuju ni jedan od eventualnih znakova da im se bliži kraj radnog veka.

PCPress.rs Image

Šta je onda po sredi? U pitanju su WD Red drajvovi, koji imaju trogodišnju radnu garanciju, a dizajnirani su da rade 24/7 u NAS uređajima. Iskustvo je pokazalo da ovi diskovi mogu da rade znatno duže bez ikakvih kvarova, pa je WD-ovo upozorenje okarakterisano kao pokušaj kompanije da navede korisnike da kupe nove HDD-ove iako za to nema realne potrebe.

Upozorenje šalje WD-ov softver za proveru stanja drajvova, Western Digital Device Analytics (WDDA). On je ugrađen u Synology OS koji pokreće kompanijske NAS uređaje i prati stanje WD diskova u njima. Korisnici su prijavili da, kada neki disk pređe granicu od tri godine upotrebe, pojavljuje se permanentno upozorenje i preporuka da korisnik razmotri kupovinu novog diska. Pojedini korisnici su potvrdili da su to uradili, jer nisu želeli da rizikuju gubitak svojih podataka. Problem je u tome što se upozorenje javlja čak i kada svi ostali parametri ukazuju da je drajv u savršenom radnom stanju, pa su neki korisnici verovatno bespotrebno potrošili novac na nove HDD-ove.

Pročitajte i:  Synology CC400W: Kamera za sigurno okruženje

Synology je objavio da upozorenje ne dolazi iz njihovog OS-a, već iz WD-ovog softvera koji prati i testira WD-ove HDD-ove na ispravnost. U ovom slučaju, upozorenje se šalje čim diskovi dostignu određen broj radnih sati, bez obzira na njihovo pravo stanje ispravnosti i to dovodi korisnike u zabludu. Za sada Synology ne zna koje sve serije WD diskova su pogođene ovim problemom, ali je sigurno da su u pitanju najmanje WD Red Pro, WD Red Plus i WD Purple serije.

Moguće je da je WD želeo da ovim putem samo želeo da upozori korisnike da im ističe trogodišnja garancija na diskove, ali je to nezgrapno sročio i implementirao, jer je očigledno da su mnogi korisnici poruku shvatili pogrešno.

Cloud backup provajderi, koji su veliki „potrošači“ hard diskova ukazuju je prosečno vreme ispoljavanja kvarova na HDD-ovima dve i po godine. Međutim, prvi znaci se pokazuju znatno ranije, najčešće u obliku nečitljivih sektora, a veoma je retko da disk odjednom, bez ikakvih prethodnih signala, prestane da radi. Zato smatraju da ova WD-ova strategija plaši korisnike i navodi ih na nepotrebni trošak za upgrade.

Pročitajte i:  Synology HDD - optimalna rešenja za mala i srednja preduzeća

Nema indicija da WD planira da promeni svoju WDDA strategiju. Ipak, korisnici mogu da isključe to obaveštenje na svojim NAS uređajima, samo što u tom slučaju ostaju uskraćeni i za praćenje ostalih parametara zdravlja HDD-a.

Izvor: ExtremeTech

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , , , ,