WhatsApp konačno omogućava odjavu od poslovnog marketinškog spama
WhatsApp Business platforma, koja trenutno ima preko 200 miliona mesečnih korisnika, često se koristi za slanje poruka od strane kompanija, ali mnoge od tih poruka korisnici doživljavaju kao spam.
Do sada nije bilo načina da korisnici blokiraju jednu vrstu poruka, a da i dalje primaju druge
Do sada su korisnici imali samo dve opcije: ili da prihvate sve poruke ili da potpuno blokiraju poslovni nalog. WhatsApp sada uvodi promene.
Kompanija testira nove načine koji korisnicima omogućavaju da iskažu povratne informacije o porukama koje žele (ili ne žele) da primaju. Ovo uključuje opcije poput dugmadi: „zainteresovan/nije zainteresovan“ i „zaustavi/nastavi“, za određene kategorije poruka.
Meta je najavila da će testiranje ovih interakcija započeti na globalnom nivou. Na primer, korisnici će moći da naznače da li žele da primaju „ponude i obaveštenja“ ili ne. Takođe, u budućnosti će postojati mogućnost da korisnici ponovo aktiviraju određene poruke, recimo tokom prazničnih sezona.
Kategorije poslovnih poruka
WhatsApp omogućava poslovnim korisnicima da šalju poruke u četiri kategorije:
- Marketing (ponude, novi proizvodi),
- Korisne informacije (ažuriranja narudžbina, stanja računa),
- Autentifikacija (jednokratni kodovi za prijavu),
- Usluga (pitanja korisnika).
Do sada nije bilo načina da korisnici blokiraju jednu vrstu poruka, a da i dalje primaju druge. Na primer, korisnik bi mogao želeti da dobija ažuriranja o kupovini i autentifikacione kodove, ali ne i marketinške poruke.
WhatsApp u Indiji i Brazilu
U zemljama poput Indije i Brazila, gde je WhatsApp glavni kanal komunikacije, korisnici su često preplavljeni promotivnim porukama. Za razliku od emaila, gde postoji opcija za odjavu od promotivnih poruka, na WhatsApp-u takva funkcija do sada nije postojala.
U septembru, Nikila Srinivasan, potpredsednica za upravljanje proizvodima u Meta kompaniji, nagovestila je dolazak ovih funkcija. Istakla je važnost edukacije kompanija o tome kako njihovi marketinški sadržaji mogu narušiti korisničko iskustvo.
Ranije ove godine, WhatsApp je uveo ograničenje broja marketinških poruka koje korisnik može primiti dnevno, iako konkretan limit nije javno definisan.
Poslovne poruke i balans
WhatsApp je dugo bio poznat kao platforma za ličnu komunikaciju, ali u poslednjih nekoliko godina uvedene su funkcije za kreiranje zajednica, emitovanje poruka i direktnu poslovnu komunikaciju. Iako zajednice i kanali imaju svoje posebne tabove, poslovne poruke se i dalje pojavljuju u glavnom inboxu bez mogućnosti filtriranja.
WhatsApp Business platforma je ključni izvor prihoda za kompaniju, donoseći 434 miliona dolara u trećem kvartalu 2024. godine. Kompanija sada pokušava da uspostavi ravnotežu između povećanja prihoda i očuvanja zadovoljstva korisnika, kako bi izbegla situaciju u kojoj bi korisnici mogli biti preplavljeni poslovnim porukama.
Srinivasan je istakla da je cilj WhatsApp-a da korisnicima pruži visok standard komunikacije u glavnom inboxu, uz uvođenje dodatnih kontrola i opcija za personalizaciju.
Izvor: Techcrunch