Xiaomi kaže da SU7 ima bolje performanse od Poršea
Xiaomi, kineski brend koji je nekada bio sinonim za pristupačne pametne telefone, sada pokušava da napravi još veći udar svojim prvim električnim automobilom. Predstavljen na događaju u Pekingu ranije danas, Xiaomi SU7 — koji se na kineskom izgovara „soo-chee“ — je limuzina zasnovana na sopstvenoj arhitekturi Modena kompanije sa HyperEngine električnim motorima do 21.000 obrtaja u minuti, kao i šasijom utisnutom njegovom matricom mašine za livenje sa silom stezanja od 9.100 tona — što je očigledno bolje od Teslinih. Linija će biti dostupna u dva tipa: SU7 Max sa dva motora i pogonom na sve točkove i SU7 sa jednim motorom i zadnjim pogonom.
Domet od oko 800 kilometara
Proći će još nekoliko meseci pre nego što Xiaomi objavi cene, ali već tvrdi da SU7 Max ima domet do 800 km, kao i ubrzanje od 0-100 km/h od samo 2,78s, od kojih su oba očigledno nadmašila Teslin Model S i Porsche-ov Taycan Turbo. Ovo je delimično zahvaljujući velikodušnoj visokonaponskoj platformi proizvođača baterija CATL od 101 kWh 800 V, koja nudi domet od 220 km sa samo 5 minuta punjenja, ili 390 km za 10 minuta, ili 510 km za 15 minuta. Osnovni model, međutim, podržava samo punjenje od 400 V za svoju manju bateriju od 73,6 kWh, koja ima domet do 668 km.
Xiaomi je angažovao talente iz auto industrije da realizuju ovaj projekat.
SU7 je otprilike iste veličine kao BMW serije 5, visok je 1.440 mm, širok 1.963 mm i dugačak 4.997 mm. Dobijate tri opcije boja: potpis „vodena plava“, siva ili maslinasto zelena. U svom događaju, Lei je istakao naizgled velikodušan prostor za noge, kao i prostor u prtljažniku – 517L pozadi i 105L napred.
Na predstavljanju, Lei je istakao detalje kao što su prednja svetla sa „kapljicom vode“, od kojih je svako podsećalo na kineski karakter za „pirinač“ (što je „mi“ u „Xiaomi“-u), kao i halo zadnje kočiono svetlo koje se sastoji od 360 LED dioda. Izvršni direktor je takođe istakao da je njegov tim koristio poluskrivene kvake na vratima, jer je kvake sa više ravnih delova očigledno teže koristiti po hladnom vremenu.
Baš kao što je Xiaomi ranije objavljivao, SU7 nudi HyperOS sistem za zabavu u automobilu, koji pokreće Qualcommov Snapdragon 8295 procesor i potrebno mu je samo 1,49 sekundi da se pokrene. Možete pristupiti svojim medijima, podešavati svoja sedišta ili čak kontrolisati svoje Xiaomi uređaje preko 16,1-inčnog 3K centralnog ekrana, kao i opcionih Xiaomi Pad tableta koji se mogu montirati na magnetne portove (do 22,5W izlaza). Korisničko sučelje na centralnom ekranu omogućava do tri podeljena prozora za obavljanje više zadataka, a možete čak i da prebacite ekran svog Xiaomi telefona na njega za besprekorno iskustvo. Što se tiče muzičke i video zabave, biće dopunjena sa 23 interna Dolbi Atmos zvučnika.
Lei je dodao da njegova kompanija ima za cilj da završi testove za autonomnu vožnju u 100 gradova širom Kine do kraja 2024. godine, iako je nejasno koliko brzo će lokalne vlasti otvoriti autonomnu vožnju širom zemlje.
Izvor: Engadget