YouTube će izdvojiti 100 miliona dolara za kreatore Shorts-a
YouTube je najavio da će da osnuje fond od 100 miliona dolara za plaćanje ljudima koji postavljaju video snimke nazvane Shorts, po ugledu na svog konkurenta TikTok. Fond će biti pokrenut u narednim mesecima, a novac će biti distribuiran stvaraocima tokom narednih godinu dana.
Korak ka primamljivanju korisnika TikToka
Šef sektora za YouTube Shorts najavio je da ovo prva investicija i korak ka izgradnji dugoročnog modela monetizacije. U izjavi se takođe spominje da će biti potrebno dosta vremena da se ispravi kašnjenje u odnosu na društvenu mrežu TikTok. YouTube će uvažiti feedback svojih korisnika, kako bi poboljšavao Shorts tokom vremena. U fondu može da učestvuje svako ko kreira Shorts, a ne samo oni koji su upisani u YouTube partnerski program. Za sada se smatra da će u programu učestvovati više od 10,000 autora.
Format Shorts dostupan ja autorima od marta u SAD-u, a još ranije testiran je u Indiji. Svako može gledati video zapise, a Shorts već prikuplja više od 6,5 milijardi dnevnih pregleda, rekao je prošlog meseca izvršni direktor Alphabeta Sundar Pichai. YouTube bi mogao da koristi fond za privlačenje najboljih stvaralaca poput TikTok-a i Snapchata.
Usluga će uskoro dodati opciju koja omogućava autorima da povuku zvuk sa drugih YouTube video snimaka u svoje Shorts snimke. Ova funkcija zvuči slično TikTok Duets-u, ali korisnici će imati pristup velikom broju video zapisa sa celog YouTube-a. Tim za Shorts takođe radi na dodavanju automatskih titlova, mogućnosti snimanja do 60 sekundi snimka kroz Shorts kameru, filtera za korekciju boja i načina dodavanja isečaka iz galerije vašeg telefona.
Izvor: Engadget