Top50 2024

90% kompanija koristi online alate

Agencija Executive Group sprovela godišnje istraživanje o upotrebi društvenih mreža u kompanijama u Srbiji, u okviru kojeg je anketirano preko 100 predstavnika kompanija.

UntitledOvo istraživanje pod nazivom Digital Safari pokazalo je da više od 90 odsto kompanija koristi online alate i društvene mreže u komunikaciji, dok 88 odsto ispitanih komunikacijskih stručnjaka smatra da su društvene mreže važne za posao kojim se bave, kao i da je Facebook trenutno najznačajnija društvena mreža.

Više od 90 posto ispitanika ukazuje da njihove kompanije koriste online alate i društvene mreže, dok su oni koji ih ne koriste kao glavne razloge naveli strah od gubitka kontrole nad brendom, mogući rizik za reputaciju ili potencijalne negativne komentare od strane online zajednice.

Istraživanje je pokazalo da skoro polovina anketiranih društvene mreže koriste od jedne do tri godine, a 24,4 posto tvrdi da su njihove kompanije prisutne na društvenim mrežama između tri i pet godina.

Prema ocenama Digital Safari ispitanika, Facebook je trenutno najznačajnija društvena mreža koja ujedno i najviše koristi.

Pročitajte i:  Kalifornija zahteva oznake upozorenja na društvenim mrežama

U naredne dve godine, čak 92 posto  kompanija učesnika istraživanja planira da poveća upotrebu društvenih mreža u okviru svog poslovanja. Oni očekuju značajno povećanje upotrebe YouTube-a i Twitter-a, dok će Facebook zadržati svoju lidersku poziciju.

Društvene mreže u Srbiji uglavnom se koriste za plasiranje vesti i informacija, dok se u oblasti komunikacija najviše koriste u svrhu promovisanja brenda i online odnosa s javnošću. S druge strane, društvene mreže se u Srbiji u manjoj meri upotrebljavaju za CRM (Upravljanje odnosima sa potrošačima) i zapošljavanje.

Digital Safari ispitanici su istakli da upotreba društvenih mreža u Srbiji pozitivno utiče na pojedine elemente poslovanja kompanije, i to uglavnom na povećanje vidljivosti i svesti o brendu, poboljšanje odnosa sa potrošačima i građenje lojalnosti prema brendu kod potrošača, dok čak polovina anketiranih smatra da društvene mreže značajno utiču i na povećanje prodaje.

Čak 71 posto ispitanika veruje da upotreba društvenih mreža u Srbiji neće značajno uticati na tradicionalne medije, dok 23 posto ispitanika smatra da će online alati izbaciti tradicionalne medije iz upotrebe, i to čak do granice nestajanja pojedinih medija.

Pročitajte i:  Bluesky: Ko koristi postove za treniranje AI sistema?

Infografik sa rezultati ovog istraživanja možete pronaći na www.eg.rs/digitalsafari/.

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: ,