Adobe i Twitter dizajniraju sistem koji bi trebalo da štiti autorska prava
Content Authenticity inicijativa predstavlja novi sistem koji su nedavno najavili Adobe, Twitter i The New York Times, a cilj joj je da fotografijama i drugim kreativnim sadržajima dodaje potpise autora koji neće moći lako da se uklone.
Autorska prava su problem od kada postoje autori, a nova alatka bi mogla da ga ublaži, budući da je zamišljena tako da beleži ko je kreirao neki sadržaj, i ko ga je sve menjao, te da nakon toga pruži pristup tim podacima, a kako bi svako mogao da utvrdi od koga je sadržaj potekao. Adobe je novi sistem opisao kao način da se utvrdi autentičnost online sadržaja, dok je The New York Times istakao da bi ovakvo rešenje moglo da utiče na sprečavanje širenja dezinformacija i lažnih vesti.
Još uvek nije poznato kada će sistem postati dostupan, a kada se to dogodi očekuje se da utiče na smanjenje broja fotografija i stripova koji internetom kruže bez potpisa autora.
Izvor: The Verge