Top50 2024

Adobe je napravio deepfake alat

Deepfakes su izvršili ogroman uticaj na svet uređivanja slika, zvuka i videa. Na godišnjoj Max konferenciji kompanije Adobe, ona je predstavila prototip alata pod nazivom Project Morpheus, koji demonstrira i potencijal i probleme integracije deepfake tehnika u svoje proizvode.

PCPress.rs Image

Deepfakes otključavaju kreativne mogućnosti, ali i ozbiljne slučajeve zloupotrebe

Project Morpheus je u osnovi video verzija Neural Filters kompanije, predstavljenih u Photoshopu prošle godine. Ovi filteri koriste mašinsko učenje da bi prilagodili izgled subjekta, podešavajući stvari kao što su njihove godine, boja kose i izraz lica (na primer, da bi promenili izgled iznenađenja u izraz ljutnje). Morpheus donosi sva ta ista prilagođavanja video sadržaja, dok dodaje nekoliko novih filtera, poput mogućnosti promene dlaka na licu i naočara. Zamislite ga kao ekran za kreiranje likova za ljude.

Rezultati definitivno nisu besprekorni i veoma su ograničenog obima u odnosu na širi svet deepfakesa. Možete napraviti samo mala, unapred određena podešavanja izgleda ljudi okrenutih ka kameri, a ne možete da radite stvari poput zamene lica, na primer. Ali kvalitet će se brzo poboljšati, i dok je ova funkcija za sada samo prototip bez garancije da će se pojaviti u Adobe softveru, očigledno je nešto što kompanija ozbiljno istražuje. Međutim, ono što je Project Morpheus takođe jeste to je deepfake alat – što potencijalno predstavlja problem, jer deepfakes i sve što je povezano sa njima – od pornografije bez saglasnosti do političke propagande – mogu biti loši za posao.

S obzirom na labavost sa kojom ovih dana definišemo deepfakes, Adobe je verovatno godinama pravio takve alate. Ovo uključuje gore pomenute neuronske filtere, kao i funkcionalnije alate kao što su maskiranje i segmentacija uz pomoć veštačke inteligencije. Ali Project Morpheus je očigledno mnogo ozbiljniji deepfake proizvod. Sve je u uređivanju video snimaka ljudi – promena nečijeg izraza lica u video snimku, na primer, može biti korišćena od strane reditelja da popravi loš snimak, ali takođe može da se koristi za stvaranje političke propagande. To je, bez sumnje, razlog zašto Adobe nije jednom upotrebio reč „deepfake“ da opiše tehnologiju u bilo kom od materijala za brifing.  Adobe-ovi napori u ovim oblastima izgledaju iskreni (uglavnom su fokusirani na šeme za autentifikaciju sadržaja), ali ne ublažavaju komercijalni problem sa kojim se kompanija suočava: da su to isti alati i za deepfake.

Uzmimo, na primer, mogućnost da se nečije lice montira na tuđe telo – možda biste želeli takvu zamenu lica iz legitimnih razloga, kao što je licenciranje slike Brusa Vilisa za seriju mobilnih oglasa u Rusiji. Ali možda takođe kreirate pornografiju bez saglasnosti da biste nekoga uznemiravali, zastrašivali ili ucenjivali (daleko najčešća zlonamerna primena ove tehnologije). Bez obzira na vašu nameru, ako želite da kreirate ovu vrstu deepfake-a, imate mnogo opcija, od kojih nijedna ne dolazi od Adobe-a. Možete unajmiti butik studio za deepfake sadržaje, poslužiti se nekim softverom otvorenog koda ili, ako vam ne smeta što su vaše zamene lica ograničene na unapred odobrene mimove i gifove, možete preuzeti aplikaciju. Ono što ne možete da uradite je da pokrenete Adobe Premiere ili After Effects.

Da li će se to promeniti u budućnosti? Nemoguće je sa sigurnošću reći, ali svakako postoji mogućnost. Na kraju krajeva, Adobe je preživeo pojavu izraza „Photoshopped“ koji je postao skraćenica za digitalno uređene slike uopšte, i često sa negativnim konotacijama. Project Morpheus je alat za deppfake sa nekim ozbiljnim zaštitnim ogradama (možete da napravite samo propisane izmene i nema zamene lica, na primer), ali pokazuje da je Adobe odlučan da istraži ovu teritoriju, verovatno dok procenjuje reakcije industrije i javnosti. Izraz „deepfake“ polako zamenjuje „Photoshopped“ kao glavnu optužbu za lažiranje u javnoj sferi, pa se Adobe možda oseća izostavljenim. Projekat Morpheus sugeriše da bi bi se to uskoro moglo promeniti.

Izvor: Theverge

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: ,