BIZIT 11 - prvi dan

Adobe objavio AI brisanje objekata u Premiere Pro alatu

Prošle godine Adobe je lansirao Firefly, svoj najnoviji generativni AI model koji se temelji na prethodnom SenseyAI-u, a sada kompanija pokazuje kako će koristiti svoju aplikaciju za uređivanje videa, Premiere Pro. U ranoj verziji, demonstrirao je nekoliko ključnih karakteristika koje stižu kasnije ove godine, uključujući dodavanje i uklanjanje objekata, generativno proširenje i tekst u video.

PCPress.rs Image

Ovo će biti veoma korišćen alat

Nove funkcije će verovatno biti popularne, jer je čišćenje videa jedan uobičajen (i bolan) zadatak. Prva funkcija, Generativno proširenje, bavi se problemom sa kojim se urednici suočavaju pri skoro svakoj izmeni: isečci koji su prekratki. „Besprekorno dodajte okvire da biste produžili klipove, tako da je lakše savršeno odrediti vreme uređivanja i dodati glatke prelaze“, navodi Adobe. To radi korišćenjem veštačke inteligencije za kreiranje dodatnih medija, pomažući pri pokrivanju izmene ili prelaza.

Još jedan uobičajeni problem je smeće koje ne želite u snimku koje može biti teško ukloniti ili dodati stvari koje želite. Dodavanje i uklanjanje objekata Premiere Pro-a rešava, ponovo koristeći Firefly-jevu generativnu veštačku inteligenciju.

Pročitajte i:  Akcije Adobe pale za 8%

Kompanija je takođe pokazala način na koji može da uveze prilagođene AI modele. Jedan, nazvan Pixa, je ono što pokreće Generative Extend, dok drugi (Sora iz OpenAI) može automatski da generiše B-Roll (video snimke). Ovo poslednje će sigurno biti kontroverzno jer bi potencijalno moglo da uništi hiljade radnih mesta, ali je još uvek „trenutno u ranom istraživanju“, rekao je Adobe u videu. Kompanija napominje da će takvim snimcima dodati „akreditive sadržaja“, tako da možete videti šta je generisala AI, uključujući kompaniju koja stoji iza modela.

Slična funkcija je takođe dostupna u „Tekst u video“, omogućavajući vam da generišete potpuno nove snimke direktno u aplikaciji. „Jednostavno ukucajte tekst u prompt ili otpremite referentne slike. Ovi klipovi se mogu koristiti za osmišljavanje i kreiranje storyboarda, ili za kreiranje B-rolla za uvećanje snimka uživo“, objavio je Adobe. Čini se da kompanija prilično brzo komercijalizuje ovu funkciju, s obzirom da se generativni AI video prvi put pojavio pre samo nekoliko meseci.

Te funkcije će stići kasnije ove godine, ali Adobe takođe uvodi ažuriranja za sve korisnike u maju. To uključuje interaktivne alate za izbleđivanje koje olakšavaju prelaze, značku Essential Sound sa označavanjem audio kategorija („AI automatski označava audio klipove kao dijalog, muziku, zvučne efekte ili ambijent, i dodaje novu ikonu tako da urednici dobijaju trenutni pristup jednim klikom na prave kontrole za posao”), značke efekata i redizajnirane talasne oblike na vremenskoj liniji.

Pročitajte i:  Akcije Adobe pale za 8%

Izvor: Engadget

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: