Airbus u svoje avione uvodi IoT sistem za personalizovano putničko iskustvo
Prema izveštaju Bloomberg-a, Airbus pokušava da kabine svojih aviona učini „digitalno svesnim“ kako bi pratili aktivnosti i kako bi mogli efikasno i adekvatno da reaguju ukoliko je nekom od putnika potrebna pomoć. Sistem nazvan „Airspace Connected Experience“, prema rečima iz Airbus-a ima za cilj da pruži personalizovano putničko iskustvo korišćenjem Interneta stvari (IoT).
U saopštenju za medije Airbus je takođe dodao: „Airbus postaje prvi proizvođač aviona koji je preduzeo takva ispitivanja inovacija pametnih kabina. Platforma, poznata kao Airspace Connected Experience, predstavljena je na APEX Expo-u prošle godine. Tehnologija će predstavljati novo personalizovano iskustvo za putnike i pružiće mogućnosti za poboljšanje pomoćnih prihoda i operativne efikasnosti avio-kompanija.“
Iskustvo pametne kabine uključiće nadgledanje gotovo svega bitnog, od otključavanja sigurnosnog pojasa do dostupnosti toalet papira/sapuna u kupatilu. Takođe ima za cilj da nadzire red izvan kupatila i da takođe utvrdi da li je osobi u kupatilu potrebna pomoć.
Senzori će obaviti sav posao dok će posada moći da pristupi tim podacima kako bi reagovala ako je to potrebno pre nego što nastane problem. Tehnologija ne samo da će pomoći avio-prevoznicima da poboljšaju putničko iskustvo, već će značajno smanjiti troškove. Posada će takođe moći da kontroliše zavese na prozorima i imaće uvid u slobodna sedišta, naručene obroke i još dosta toga.
Pored iskustva koje putnici dobijaju, uvidi će delovati kao povratna informacija o uslugama koje nude avio-kompanije. Dakle, kompanije mogu da analiziraju podatke da bi poboljšale/smanjile troškove tamo gde su potrebni. Sada je ovo u eksperimentalnoj fazi testiranja aviona i planirano je da se predstavi za kupce do 2021. godine.
Izvor: Ubergizmo