Amazon koristi Alexa podatke za targetiranje oglasa
Istraživači sa nekoliko univerziteta u SAD-u utvrdili su da Amazon, ali i neke druge kompanije uključujući i marketinške agencije, koriste podatke prikupljene sa pametnih uređaja sa Alexa asistentom. Ti podaci se kasnije upotrebljavaju kako bi se korisnicima servirale personalizovane reklame. U istraživanju je navedeno i da ta praksa nije u skladu sa Amazon-ovim polisama privatnosti.
Izveštaj je nazvan „Vaši Echo uređaji slušaju: praćenje, profilisanje i targerirane reklame u Amazonovom ekosistemu pametnih zvučnika“, i u njemu se navodi da Amazon prikupljene podatke deli sa 41 partnerom iz domena advertajzinga. Podaci se koriste da bi se otkrili interesi korisnika, kako bi im se targetirale reklame preko Echo uređaja, ali i na web stranicama koje posećuje. Navedeno je i da su ti podaci visoko cenovno kotirani i da ih oglašivači plaćaju i do 30 puta više u odnosu na nepersonalizovane podatke.
Amazon je potvrdio da za te svrhe upotrebljava i glasovne podatke prikupljene od korisnika, ali da se pazi šta se deli sa partnerima. Navodno, partneri mogu da dobiju informacije koje mogu da im budu korisne, kao što su odgovori na neka pitanja, ili imena pesama koje su korisnici zatražili, ali da se sa njima ne dele personalne informacije, bar ne bez znanja i odobrenja korisnika.
Izvor: The Verge