Apple dobio prvu pravnu bitku protiv Francuske
Apple je u Francuskoj odneo pobedu zbog njegove sporne ponude za primenu strožih promena privatnosti u iOS-u 14. Francuski regulatorni organ konkurencije odbio je danas zahtev lobističkih grupa za sektor onlajn oglašavanja da blokira Apple-ove kontrole protiv praćenja. Prvi put najavljivano prošlog juna, Apple je odložio planove za nametanje strožih pravila transparentnosti prikupljanja podataka programerima. Ažuriranja bi u osnovi zahtevala od aplikacija da zatraže dozvolu korisnika za pristup ID-u za praćenje oglasa na iOS-u 14.
Ovo nisu dobre vesti za druge Apple-ove protivnike
Zahtev za zaustavljanje mera na osnovu istrage podnet je u oktobru francuskom nadzornom organu za konkurenciju. Ali, regulator se u svojoj preliminarnoj odluci priklonio Apple-u. Nadzorni organ, koji se takođe konsultovao sa francuskim regulatorom za zaštitu podataka u vezi sa slučajem, rekao je da i dalje planira da sprovede detaljnu istragu ažuriranja kako bi verifikovao da li Apple predstavlja pretnju po tržište. Sada će ispitati da li bi Apple mogao da primenjuje obavezujuća pravila o privatnosti na treće strane od onih koja rezerviše za sebe.
Odluka zadaje udarac preduzećima iz šire tehnološke industrije koja žele da zaustave Apple-ove planove zbog njihovog negativnog uticaja na prihod od digitalnih reklama. Evropa već ima neke od najstrožih zakona o privatnosti na svetu i čini se da njeni regulatori nisu raspoloženi da se odreknu tih kontrola praćenja podataka za građane. Facebook, među najglasnijim protivnicima ažuriranja privatnosti, napao je Apple-ovu politiku u novinskim oglasima u SAD-u.
Izvor: Engadget