Apple nastavlja sa uvođenjem USB-C na svojim uređajima
Apple je tiho najavio svoju sledeću generaciju Pencil koja radi sa iPad-om i sada uključuje USB-C punjenje. Promena dolazi skoro mesec dana nakon što je Apple povukao svoj Lightning punjač, što je prekretnica ka univerzalnom punjenju usred pritiska regulatora EU.
Izlazi Apple Pencil treće generacije
Kao i prethodni modeli, Apple Pencil treće generacije namenjen je pisanju beleški, skiciranju i obeležavanju dokumenata. Takođe podržava funkciju lebdenja, koja omogućava korisnicima da pregledaju i prelaze između različitih alata i kontrola aplikacija, kada se koriste sa iPad Pro od 12,9 inča, 12,9 inča (6. generacija) i 11 inča iPad Pro (4. generacija). Cena je 79 dolara, što je 20 dolara manje u odnosu na Apple Pencil druge generacije i 50 dolara manje od originala.
Najveća promena u najnovijem modelu dolazi u sistemu punjenja, koji je vredan pažnje ne samo zato što je kompanija godinama bila otporna na prebacivanje, već i zato što će svojim kupcima učiniti punjenje mnogo lakšim.
Na svom iPhone 15 događaju u septembru, kompanija je najavila sve svoje pametne telefone sledeće generacije, a novi AirPods Pro će biti lansirani sa USB-C punjenjem. Apple je ranije prebacio svoje iPad-e i MacBook-ove na USB-C punjenje, ali pokušaj da se konačno doda na iPhone-e došao je manje od godinu dana nakon što je Evropska unija glasala za odobravanje zakona koji zahteva pametne telefone, tablete, digitalne kamere, prenosne zvučnike i druge male uređaje da podržava USB-C punjenje do 2024. godine.
Prvi zakon te vrste ima za cilj da smanji broj punjača i kablova sa kojima potrošači moraju da se suoče kada kupe novi uređaj i da omogući korisnicima da mešaju i usklađuju uređaje i punjače čak i ako su proizvedeni od strane različitih proizvođača. Radeći to, međutim, Apple će odustati od kontrole nad svojim ekosistemom žičanog punjenja, a prepoznavanje dobrih punjača od loših neće biti očigledno mnogim potrošačima.
Iako Apple ne otkriva svoje brojke o prodaji Pencil-a, David McKueen, direktor u ABI Research-u, procjenjuje da je oko 42 miliona komada prodato od njegovog lansiranja 2015. godine, s obzirom na to da je od tada prodato 420 miliona iPad-a (pod pretpostavkom da je 10% ili manje ovih potrošača kupilo Apple Pencil).
Izvor: CNN