Apple: Promene koje menjaju svet online marketinga
Kompanija Apple planira ozbiljna proširenja kada je u pitanju deo poslovanja koji je u vezi sa oglašavanjem. Odluka je došla nakon što su bezbednosne promene u okviru iPhone uređaja prilično uticale na reklame koje nude rivali poput kompanije Facebook.
Proizvođač iPhone uređaja već prodaje search ads za App Store, a u pitanju je usluga koja developerima omogućava da plate kako bi se našli u samom vrhu rezultata pretraživanja. Tako se u vrhu liste pretraga za “Twitter” trenutno nalazi TikTok, budući da je izdvojio više novca za reklamiranje u Apple prodavnici. Kompanija planira da u sekciju “suggested” u App Storeu doda još jedno polje koje će se prikazivati na kraju svakog meseca. U pitanju je odeljak koji će developerima omogućavati da plate da se reklame za njihove proizvode prikazuju na čitavoj platformi, ne samo u okviru povezanih rezultata pretraživanja.
Pomenuta proširenja su pouzdan znak da Apple da za sebe uzme veći deo oglašivačkog kolača. Industriju, čija je ukupna vrednost oko 350 milijardi dolara, trenutno vode Google i Facebook, ali bi to uskoro moglo da se promeni. Tome bi najpre mogao da doprinese novi softverski update – iOS 14.5 – koji će sprečavati da se podaci o iPhone korisnicima prikupljaju bez njihovog jasnog pristanka. Očekuje se da većina korisnika ubuduće neće deliti svoje podatke, što će zadati ozbiljan udarac načinu na koji mobilna reklamna industrija funkcioniše.
Apple tvrdi da promene stižu kako bi poboljšale bezbednost korisnika. Mnogi kritičari se s tim ne slažu, te tvrde da promene dolaze kako bi poboljšale poziciju kompanije u okviru marketinške industrije.
Izvor: Ars Technica