Auto giganti ulažu u humanoidnu robotiku
Prema izveštaju Idživeija, koji se poziva na China Business Journal, nekoliko kompanija iz automobilske industrije – uključujući Xiaomi, XPeng i NIO – nedavno je najavilo ulazak na tržište „humanoidnih robota“. U izveštaju se navodi da je, na osnovu nepotpune statistike, 18 svetskih proizvođača automobila sada izašlo na ovo tržište.

Kao što je istaknuto u izveštaju, Xiaomiov robotski tim je najavio napredak na svom humanoidnom robotu, trenutno napredujući u postepenom uvođenju CyberOne-a na sopstvenoj proizvodnoj liniji. Prema zvaničnom sajtu kompanije Xiaomi, CyberOne je visok 177 centimetara, težak 52 kilograma i definisan je kao „humanoidni bionički robot pune veličine“ dizajniran za aplikacije u kućnoj nezi, druženju i raznim drugim scenarijima.
U izveštaju se takođe pominje da je, pozivajući se na izvore, NIO formirao tim od oko 20 ljudi posvećenih svojim projektima za pse robote. U 2023. godini, NIO je već uspostavio tim humanoidnih robota, prvenstveno fokusiran na osnovne tehnologije humanoidnih robota, uključujući algoritme, dinamičku percepciju i velike modele, kako navodi izveštaj China Business Journala.
Osim kineskih proizvođača automobila, u izveštaju se navodi da, kao lider u oblasti robotike, Tesla ubrzava masovnu proizvodnju svog humanoidnog robota Optimusa. Teslin proizvodni plan ukazuje da će 10.000 Optimus robota biti proizvedeno 2025. godine.
Poređenje osnovnih tehnoloških specifikacija humanoidnih robota iz SAD i Kine otkriva da se američke kompanije fokusiraju na industrijske aplikacije, dajući prioritet kapacitetu nosivosti i trajanju baterije, dok kineski proizvođači naglašavaju svestranost i veći stepen slobode u pokretima celog tela i ruku.
Izvor: autotech.news