Beskontaktno plaćanje postaje standard u svakodnevnoj kupovini u Srbiji
Najnoviji rezultati MasterIndex istraživanja pokazali su da 8 od 10 korisnika kartica u Srbiji poseduje debitnu karticu, dok 40% korisnika poseduje kreditnu karticu, a čak jedna petina poseduje obe kartice. Beskontakno plaćanje je najpogodniji metod plaćanja za iznose do 3.000 RSD, dok svaki peti korisnik ceni ovu pogodnost i za iznose preko 3.000 RSD.
U poslednjoj deceniji upotreba beskontaktnog plaćanja u Srbiji beleži značajan rast. Povećanje u upotrebi i obimu beskontaktnog plaćanja protekle godine u Srbiji pokazuje rast čak iznad evropskog proseka koji iznosi 97 odsto. U prethodnoj godini zabeleženo je povećanje broja beskontaktnih transakcija za 154 odsto, što ukazuje na činjenicu da su korisnici kartica u Srbiji spremni da naprave sledeći korak ka modernoj, digitalnoj budućnosti plaćanja.
Istraživanje je pokazalo da dve trećine ispitanika koristi svoju karticu barem jednom nedeljno što ukazuje na to da su bezgotovinska plaćanja zadobila poverenje korisnika, a kao razlozi navode se njihova jednostavnost, pouzdanost i bezbednost u svakodnevnim plaćanjima. Slično kao i u regionu, većina Srba je u prošloj godini koristila pogodnosti i debitnih i kreditnih kartica.
MasterIndex istraživanje je pokazalo da Srbi najčešće koriste debitnu karticu za kupovinu hrane (52%), benzina (32%) i odeće (31%), dok korišćenje kreditnih kartica za njih predstavlja pogodan način za dobijanje dodatnih sredstava ili otplaćivanje na rate, prilikom kupovine odeće (32%), hrane (36%) i nameštaja i kućnih aparata (32%).
Na izbor kartice za koju će se potrošači u Srbiji opredeliti utiče nekoliko faktora – prvenstveno je to pokrivenost mreže bankomata (40%), zatim dodatne pogodnosti kao što su odložena plaćanja ili dopunske polise osiguranja (22% ispitanika), dobra reputacija banke izdavaoca (19%), i multifunkcionalnost kartice, mogućnost standardnog i beskontaktnog plaćanja, onlajn i oflajn (19%).
Poželjni podsticaji zbog kojih se potrošači opredeljuju za upotrebu kartica su popusti trgovaca (53%), mogućnost podizanja gotovine na prodajnim mestima (32%) i promotivne kamatne stope i nagrade (19%).
Građani Srbije su takođe istakli da bi voleli da postoji više POS terminala u lokalnim prodavnicama (25%), kao i njihovo postavljanje na pijacama, za šta se izjasnilo 23 odsto ispitanika.