BIZIT 11 - prvi dan

Biologija pomaže električna vazdušna putovanja 

Kada je u pitanju otkrivanje zašto baterije električnih aviona gube snagu tokom vremena, obično ne bi palo na pamet da se okrene decenijama starom pristupu koji biolozi koriste za proučavanje strukture i funkcije komponenti u živim organizmima. Međutim, ispostavilo se da bi omika, polje koje je pomoglo naučnicima da razotkriju tajne ljudskog genoma, takođe uskoro moglo da odigra ključnu ulogu u tome da putovanje avionom bez ugljenika postane stvarnost. 

 U novoj studiji u časopisu Joule, tim istraživača na čelu sa Nacionalnom laboratorijom Lorensa Berklija (Laboratorija Berkli) iz Odeljenja za energetiku koristio je tehnike omike za proučavanje zamršenih interakcija unutar anode, katode i elektrolita baterija električnih aviona. Jedno od najznačajnijih otkrića bilo je otkriće da određene soli pomešane u elektrolit baterije formiraju zaštitni premaz na česticama katode, čineći ih daleko otpornijim na koroziju, čime se produžava vek baterije. 

 Istraživački tim, koji uključuje naučnike sa Univerziteta Kalifornije, Berkli, Univerziteta u Mičigenu, i industrijske partnere ABA (Palo Alto, Kalifornija) i 24M (Kembridž, MA), zatim je dizajnirao i testirao bateriju za električni avion koristeći svoje novo rešenje za elektrolit . Baterija je pokazala četvorostruko povećanje u poređenju sa konvencionalnim baterijama u broju ciklusa tokom kojih je mogla da održi odnos snage i energije potreban za električni let. Sledeći korak u projektu biće da tim napravi dovoljno baterija (otprilike 100 kVh ukupnog kapaciteta) za projektovani probni let 2025.  

Pročitajte i:  Otkrivena rezerva kapaciteta u baterijama 

 Za razliku od baterija za električna vozila, kojima je prioritet održiva energija na velikim udaljenostima, baterije električnih aviona suočavaju se sa jedinstvenim izazovom velikih potreba za snagom za poletanje i sletanje, u kombinaciji sa velikom gustinom energije za produženi let.  

 Istraživači su fokusirali svoju analizu na litijum-metalne baterije sa visokonaponskim slojevitim oksidima visoke gustine koji sadrže nikl, mangan i kobalt. Suprotno prethodnim istraživanjima, koja su obično smatrala da je problem nestanka snage rezultat nečega što se dešava u anodi baterije, tim je primetio da slabljenje snage prvenstveno potiče sa strane katode. Ovo je mesto gde su čestice vremenom pucale i korodirale, ometajući kretanje punjenja i smanjujući efikasnost baterije. Pored toga, istraživači su otkrili da specifični elektroliti mogu kontrolisati stopu korozije na interfejsu katode. 

Izvor: autotech.news

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , , , , ,