Chrome će utišati mnoge dosadne notifikacije za dobijanje dozvola na webu
Google je danas najavio skup novih i ažuriranih bezbednosnih funkcija za Chrome, od kojih se skoro sve oslanjaju na modele mašinskog učenja (ML), kao i nekoliko sjajnih novih funkcija zasnovanih na ML-u.
Verovatno ne možete da se setite kada ste poslednji put namerno prihvatiili neku notifikaciju
One imaju za cilj da malo olakšaju pregledanje weba, uključujući novu funkciju koja će potisnuti notifikacije za dozvolu kada njegov algoritam misli da ih nećete prihvatiti. U ovom trenutku, oni su uglavnom postali smetnja. Čak i ako postoje neki sajtovi — a to su uglavnom sajtovi sa vestima — koji mogu da ponude neku vrednost u svojim obaveštenjima, verovatno ne možete da se setite kada ste poslednji put namerno prihvatiili neku. Takođe, dok legitimni sajtovi vole da guraju web obaveštenja kako bi podsetili čitaoce na njihovo postojanje, napadači ih mogu koristiti i za slanje phishing napada ili podsticanje korisnika da preuzmu malver ako dobiju od korisnika dozvolu.
„S jedne strane, page notifikacije pomažu u isporuci ažuriranja sa sajtova do kojih vam je stalo; s druge strane, notifikacije za dozvolu mogu postati smetnja“, priznaje Google u svom današnjem postu na blogu. Novi model ML kompanije sada će tražiti upite koje će korisnici verovatno ignorisati i automatski će ih blokirati. I kao bonus, sve se to dešava na vašoj lokalnoj mašini, tako da nijedan od vaših podataka o pregledanju ne stiže na Google-ove servere. Što se tiče bezbednosti, Google je danas objavio da je ranije ove godine tiho izbacio ažuriranje za ML model koji pokreće njegovu Safe Browsing uslugu. Ovaj novi model identifikuje 2,5 puta više zlonamernih sajtova i phishing napada od prethodnog modela.
Što se tiče drugih novih funkcija zasnovanih na ML-u, Chrome takođe dobija novi model identifikacije jezika koji je bolji u otkrivanju na kom je jeziku data stranica i da li je treba prevesti na osnovu vaših ličnih preferencija. U međuvremenu, u bliskoj budućnosti, Chrome će prilagoditi svoj toolbar na osnovu vaših trenutnih potreba. Saznaće da obično delite mnogo linkova ujutru, na primer, i tada će označiti zahtev za deljenje, dok će kasnije tokom dana, dok koristite javni prevoz, prikazati ikonu glasovnog upita jer je naučio da tada često koristite ovu funkciju. „Naš cilj je da napravimo browser koji je istinski i kontinuirano od pomoći, i uzbuđeni smo zbog mogućnosti koje pruža ML“, objašnjava Google.
Izvor: Techcrunch