Da li Apple ima „tajnu“ politiku nagrađivanja ljubaznih klijenata?
Jedna od bivših zaposlenih radnica u Apple-ovoj prodavnici otkrila je u svom TikTok videu koji je ubrzo postao viralan, da postoji „tajni“ program koji prodavcima omogućava da koriste specijalna prava kako bi „nagradili i iznenadili“ ljubazne klijente. Pod nagradama i iznenađenjima, ovde se podrazumeva diskreciono pravo prodavca da određenom broju kupaca ne naplati neku uslugu, iako bi ona po pravilu trebala da bude plaćena.
Trik ili ozbiljan psihološki eksperiment?
Svi klijenti, bilo da su neljubazni, ljuti ili staloženi i ljubazni, završiće posao zbog kojeg su došli u prodavnicu – najčešće su u pitanju popravke uređaja. Međutim, prvi će svakako morati da plate za tu uslugu, a drugi možda i ne, čak i ako je garancija istekla i ako kvar ne podleže garanciji. U objavi je navedeno da je svaki zaposleni imao određen broj „iznenađenja“ koje je mogao da iskoristi po svom nahođenju.
Komentari na ovu vest su različiti. Javilo se mnogo ljudi koji su dobili besplatne popravke telefona koji su im upali u vodu (što ne podleže garanciji), kojima su besplatno zamenjene baterije na starim laptop računarima…, kao i ljudi koji rade u prodavnicama drugih kompanija koji su potvrdili da i oni imaju slične polise. Naravno, javljali su se i ljudi koji smatraju da to nije nikakav tajni program – već da se radi o regularnim programima besplatne zamene pojedinih delova koje je Apple povremeno sprovodio, zbog grešaka u razvoju ili proizvodnji.
Ne možemo da tvrdimo šta je ovde tačno i ako zaista postoji takav program, da li je još uvek aktivan. Šta god da je u pitanju, još jednom se potvrđuje poslovica da „lepa reč i gvozdena vrata otvara“, pa kad sledeći put budete u prilici da reklamirate neki proizvod koji ste kupili, budite ljubazni – svakako će biti prijatnije i za vas i za prodavce, a možda će vam se i isplatiti.
Izvor: Apple Insider