Direktor zapošljava ljude koji iza sebe imaju neuspehe
Tokom života učeni smo da je uspeh jedino prihvatljiv, od malih nogu, bilo da je u pitanju škola, takmičenja ili neki hobi, pa sve do izbora najbolje karijere. S druge strane, neuspeh je nešto što treba izbeći kao kugu. Popularna kultura prikazuje one koji nisu uspeli u nečemu kao gubitnike sa niskim samopouzdanjem i bez radne etike – što ne može biti dalje od istine.
Praviti greške i ne uspeti je normalno. Ako pitate bilo koju uspešnu osobu rekla bi da je imala mnogo neuspeha u životu – kako u ličnom, tako i u profesionalnom. Tako je i autorka članka, Betty Liu voditelj i urednik Bloomberg Markets-a, i sama imala nekoliko neuspeha. Betty-na prva knjiga je odbijena nekoliko puta i nikada nije ugledala svetlost dana. Odbili su je skoro svi univerziteti na koje se prijavila, i nije mogla da održi svoj prvi brak. Svaki od ovih neuspeha postao je presudna prekretnica koja ju je dovela na novi put koji nije mogla ni da zamisli. Da nije bilo tih neuspeha u prošlosti, ne bi bila osoba koja je danas.
Zbog toga je John Chen, direktor BlackBerry-a, tražio ljude koji su ranije imali neuspehe. Govoreći za Radiate, rekao je da je u jednom trenutku zapravo tražio ljude koji nisu uspeli u startupu. „Hteo sam da započnem novi posao i nisam želeo da učim te ljude koje su zamke neuspeha ili u čemu je problem“, rekao je. „Ljudi koji su zapravo doživeli neuspeh ranije preneli su nam svoje pozitivne poglede i iskustva, a takođe imaju i odgovarajuće stavove i ne razmišljaju o tome kako sve u životu i poslu ide glatko.“ Chen je upravo tražio osvešćene i iskusne ljude da se pridruže njegovom timu.
„Mnogo puta u životu vam se dese situacije koje nisu jednostavne za prevazići, mislim, volim da igram golf i upoređujem (neuspeh) sa golfom. Nije svaki put kada igrate golf uslov idealan, ali i dalje morate da igrate igru“, rekao je Chen. Dokaz da Chen zna šta radi, je činjenica da je početkom ove godine obnovio ugovor sa BlackBerry-jem nakon što je podigao ovu kompaniju koja je propadala.
Izvor: Inc.com