Docloop: Moj eRačun
Digitalizacija poslovanja na globalnom nivou u primetnom je porastu u poslednjih par godina, a sada se susrećemo s njom i u kontekstu zakonske obaveze. Rešenje je nadohvat ruke zahvaljujući kompaniji Docloop.
Regulativa u okviru Zakona o elektronskom fakturisanju proširuje mere od 1. januara 2023. i nalaže da gotovo svi privredni subjekti u Srbiji (javni i privatni sektor) moraju obavljati fakturisanje preko SEF-a (sistem elektronskih faktura) Ministarstva finansija Vlade Republike Srbije.
Čini se da kompanije u Srbiji ovu promenu doživljavaju dvojako – s jedne strane, vesti su dobre jer su prednosti digitalne transformacije izvesne i merljive kako u finansijskom, tako i u organizacionom smislu, ali s druge strane – proces preti da bude izazov za sve kompanije koje nemaju određeni nivo tehničke pismenosti i opremljenosti, što znači da im oduzima vreme i izlaže zaposlene kompleksnim operativnim procedurama. Ovo je postalo jasno još u maju ove godine kada je uvedena obavezna primena elektronskog fakturisanja u transakcijama unutar javnog sektora (G2G), i u julu kod privatnog sektora ka javnom (B2G).
Nenad Solujić, direktor kompanije Docloop d.o.o. koja je provajder servisa Moj eRačun, zna s kakvim se izazovima kompanije susreću, ali situaciju posmatra kao dugoročno unapređenje poslovnih sistema.
„Proceduralno gledano, razumljivo je zašto kompanije imaju problem sa digitalnom transformacijom, ali moramo biti svesni da je ona postala imperativ savremenog poslovanja. Zakon o elektronskom fakturisanju sprovođen je fazno, i rok koji je postavljen za 1. januar 2023. neće biti prolongiran, što je više puta naglašeno i iz zvaničnih državnih institucija. Što znači da je ovo poslednji čas za prelazak na elektronsko poslovanje, i privredni subjekti treba da budu svesni da će im se napor koji sada ulože u njegovu implementaciju višestruko isplatiti u svim aspektima poslovanja kroz automatizaciju i optimizaciju procesa”, naveo je Solujić.
Zakonske obaveze su striktne ne samo po pitanju roka već i po konsekvencama za njihovo nepoštovanje. Propisane kaznene regulative koje sleduju ukoliko se fakturisanje obavlja mimo definisanih parametara kreću se od 200.000 do 2.000.000 dinara.
Zaokruženo rešenje
Kao predstavnik kompanije koja je prvi licencirani informacioni posrednik od strane Ministarstva finansija, Solujić objašnjava da je rešenje jednostavno i dostupno: „Servis Moj eRačun funkcioniše po principu ključ u ruke – omogućava rukovođenje kompletnim procesom e-fakturisanja, uz praćenje i poštovanje svih aktuelnih zakonskih regulativa. Naša tehnička podrška je dostupna 24 h dnevno, a celokupnu proceduru i odgovornost e-fakturisanja preuzimamo na sebe – od registracije privrednog subjekta na SEF, generisanja i aktiviranja API ključa, obrade baze klijenata, do dostave i arhiviranja računa. Kod izdavanja elektronskih dokumenata, i to ne samo e-računa, najveću korist ima primalac jer time može integrisati i automatizovati svoj proces. Tu je ključna prednost tehničkih rešenja kao što je servis Moj eRačun.”
Sve o prednostima servisa Moj eRačun možete saznati kroz besplatan Webinar – Korišćenje eRačuna.
Korisna adresa: https://www.efaktura.gov.rs/tekst/1228/registar-informacionih-posrednika.php