Električni automobili bi mogli da skladište energiju u karoseriji od ugljeničnih vlakana
U ovom trenutku električni automobili drže energiju u svojim baterijama. Problem sa ovim baterijama je da one moraju da budu dovoljno velike da održe automobil koji prelazi stotine kilometara, a takođe mogu biti potencijalno rizične po okolinu zbog eksplozija, te veoma skupe za zamenu. Međutim, čini se da su istraživači na Tehnološkom univerzitetu u Čalmersu u Švedskoj radili na tehnologiji koja bi mogla da pretvori ugljenična vlakna u elektrode baterije.
To znači da će u budućnosti električni automobili moći da skladište energiju unutar svojih karoserija napravljenih od ugljeničnih vlakana (pod pretpostavkom da se koriste). Zauzvrat, to bi moglo da učini EV lakšim zbog toga što im više ne bi trebala ogromna i teška tradicionalna baterija. To bi takođe moglo da pomogne i pri pređenom putu, jer lakša karoserija znači da je manje energije potrebne da bi se auto kretao.
Prema rečima Leif Asp, profesora materijala i računarske mehanike i jednog od istraživača ove tehnologije, „Telo automobila tada neće biti samo nosivi element, već će imati funkciju baterije. Takođe će biti moguće koristiti karbonsko vlakno za druge namene, kao što je generisanje kinetičke energije, za senzore ili za provodnike i energije i podataka. Da su sve ove funkcije deo karoserije automobila ili aviona, to bi moglo da im smanji težinu i do 50%.”
Međutim, postoji i nedostatak ove tehnologije, a to je cena. Postoji razlog zašto uglavnom pronalazite ugljenična vlakna kod vrhunskih sportskih automobila, jer je materijal skup, tako da možete samo da zamislite koliko bi koštalo pravljenje automobila od ovog materijala.
Izvor: Ubergizmo