EU kritikuje Metu zbog poslovnih modela
Kompanija je pod istragom zbog ovog prakse.
Evropska unija ne smatra da bi korisnici trebali da biraju između davanja Mete i drugih velikih kompanija podatke ili novac. U saopštenju, Evropska grupa za zaštitu podataka (EDPB) navela je da “modeli pristanka ili plaćanja” često ne “ispoštuju zahteve za valjan pristanak”. Zatim, korisnik mora da izabere između pružanja svojih podataka u svrhu oglašavanja ili plaćanja za privatnost.
EDPB tvrdi da ponuda samo plaćene alternative za prikupljanje podataka ne bi trebala biti podrazumevana za velike online platforme. Ne izdaje naredbu, ali naglašava da ove platforme treba “ozbiljno da razmotrite” davanje besplatne opcije koja ne uključuje obradu podataka (ili barem ne u toj meri).
“Kontrolori bi trebalo da se uvek trude da izbegnu pretvaranje osnovnog prava na zaštitu podataka u karakteristiku za koju pojedinci moraju platiti da bi je koristili”, rekla je predsednica EDPB Anu Talus. “Korisnici bi trebalo potpuno da budu svesne vrednosti i posledica svojih izbora.”
Trenutno, korisnici iz EU-a moraju da plate 10 evra (11 dolara) mesečno za pretplatu bez reklama ili će biti primorani da dele svoje podatke. EU već istražuje da li ovaj sistem ispunjava zahteve Digital Markets Act-a, koji je stupio na snagu početkom marta.
Izvor: Engadget