Facebook i Instagram će ograničiti targetiranje tinejdžera u oglasima bazirano na rodu
Meta preduzima više koraka da ograniči potencijalno štetne oglasne kampanje. Kompanija postavlja više ograničenja na sposobnost oglašivača da ciljaju tinejdžere. Od februara pa nadalje, Facebook i Instagram više neće dozvoliti trgovcima da targetiraju tinejdžere na osnovu pola preko oglasa.
Meta pronalazi načine da zaštiti privatnost svojih korisnika
U martu, Meta će proširiti postavke oglasa na Facebook-u i Instagram-u kako bi tinejdžeri mogli da vide manje prodajnih predloga za datu temu. Tinejdžeri bi već mogli da sakriju oglase od određenih oglašivača, ali to im daje izbor da automatski umanje značaj čitavih kategorija.
Gigant društvenih medija postavio je stroža ograničenja na sadržaj kojem tinejdžeri mogu da pristupe. Godine 2021., Facebook i Instagram zabranili su oglašivačima da koriste interesovanja tinejdžera za ciljanje oglasa. Instagram je takođe učinio privatne naloge podrazumevanim za tinejdžere mlađe od 16 godina, a ove godine je ograničio osetljiv sadržaj za sve nove tinejdžere. Meta je takođe ograničila mogućnost sumnjivih osobada da šalju poruke tinejdžerima na obe platforme.
Ovo je druga velika promena smernica za oglase za nedelju dana. Samo dan ranije, Meta je uvela sistem zasnovan na veštačkoj inteligenciji koji je trebalo da smanji diskriminatornu distribuciju oglasa. Tehnologija se pokreće kao deo nagodbe sa saveznom vladom zbog optužbi da Facebook dozvoljava kompanijama da ciljaju oglase na osnovu etničke pripadnosti, pola i drugih zaštićenih grupa.
Državni tužioci 10 država istražuju efekte Instagram-a na tinejdžere, dok je Evropska unija nedavno kaznila Metu u iznosu od 402 miliona dolara zbog navodnog pogrešnog rukovanja postavkama privatnosti za mlađe korisnike. Vlade su zabrinute da Meta možda iskorišćava navike korišćenja tinejdžera ili ih izlaže pretnjama, uključujući sadržaj koji bi mogao da dovede do problema sa mentalnim zdravljem.
Izvor: Engadget