Facebook je u 2019. godini ugasio više od dve milijarde lažnih naloga
Facebook je objavio da je samo tokom prvog kvartala ove godine ugasio 2.19 milijardi lažnih naloga. To je značajno veći broj u odnosu na Q4 2018. godine kada je ugašeno 1.2 milijarde naloga. Ove brojke su zastrašujuće, kada se uzme u obzir da ova društvena mreža ima 2.39 milijardi aktivnih korisnika mesečno (podatak za prvi kvartal ove godine).
Razlog za ovoliki broj lažnih naloga Facebook vidi u činjenici da postoji veliki broj „napada“ na mrežu sa ciljem da se automatski kreira veliki broj naloga. Da bi se „rešio“ tih lažnih naloga kompanija se oslanja na tri akcije: blokiranje opcije za kreiranje računa, uklanjanje računa odmah nakon što se otvore i uklanjanje računa koji već neko vreme postoje na Facebook-u. Ipak, određeni broj lažnih računa prolazi sve te sisteme zaštite i bar neko vreme ostaju aktivni.
Aleks Šulc, Facebook Vicepresident of Analytics, kaže da iako brojka od 2.19 milijardi može da zvuči šokantno, ipak bi fokus trebalo usmeriti na lažne naloge koji su uspeli da se „provuku“ i ostanu aktivni. On procenjuje da se u takve naloge može svrstati oko pet procenata od ukupnog broja aktivnih naloga. A glavni cilj Facebook-a je da onemogući da takvi nalozi, čak i ako su aktivni, utiču na prave naloge i da kroz njih šeruju informacije na prave naloge korisnika.
U svom poslednjem izveštaju o transparentnosti, koji je Facebook objavio, kompanija naglašava da sistemi za mašinsko učenje i veštačka inteligencija proaktivno deluju i da su u stanju da detektuju više od 95 procenata netačnog i malicioznog sadržaja, pre nego što ih prijave sami korisnici. U te podatke spadaju spam, lažni nalozi i teroristička propaganda. U izveštaju se navodi i da je na polju govora mržnje taj procenat znatno manji (samo 65 odsto), ali da se aktivno radi na algoritmima koji će to preciznije da prepoznaju. A da u tome uspevaju, govori i činjenica da je za samo godinu dana taj procenat povećan za 24 odsto.
Izvor: Engadget