Facebook neće uzimati deo profita kreatorima sadržaja do 2023. godine
Izvršni direktor Facebooka Mark Zuckerberg kaže da kompanija neće uzimati procenat prihoda kreatora sadržaja do 2023. godine. Politika obuhvata plaćene događaje na mreži, pretplate obožavalaca, značke i predstojeće nezavisne vesti. Kada Facebook počne da uzima deo, to će biti manje od 30% koliko uzimaju Apple i drugi.
Facebook želi da bude primamljiv kreatorima sadržaja
Primetno je da Facebook gradi novi interfejs za isplate kako bi kreatori mogli da vide kako naknade i porezi različitih kompanija utiču na njihovu zaradu. PR Facebooka rekao je kreatorima da će videti koliko će zaraditi nakon poreza, povrata i naknada za kupovinu u aplikacijama koje Apple i Google uzimaju kada kupuju putem iOS i Android aplikacija. Interfejs će u početku biti na mreži i za početak samo za plaćene događaje na mreži. To je jasan potez da se Facebook učini privlačnijom opcijom od konkurenata poput Twitcha, Twittera i Substacka.
Facebook je to objavio uoči Apple-ove Svetske konferencije programera koja se desila u ponedeljak. Apple i Facebook su u zavadi već duže vreme. Jedna od glavnih nedavnih prepirki je opcija ograničenja praćenja više aplikacija u iOS-u 14.5, za koju je Facebook tvrdio da će uticati na prihod od oglasa. Facebook, naravno, nije jedina velika kompanija koja cilja na problematične prihode Apple-a. Apple i Epic Games čekaju presudu u slučaju vezanom za ono što izdavač Fortnitea tvrdi da je monopolistička praksa u App Store-u, što uključuje i podelu prihoda.
Izvor: Engadget