Facebook-ova platforma za reklame za celu porodicu
Nekada zaposlen u Facebook-u, a danas suosnivač servisa Cloudera, date naučnik Jeff Hammerbacher, pre nekoliko godina je izjavio: „Najveći umovi naše generacije smišljaju kako navesti ljude da kliknu na reklame.“ I očito je znao šta govori, jer nam to Facebook i druge društvene mreže svakodnevno pokazuju.
Najnovija patentna prijava, koju je Facebook predao, opisuje tehnologiju kojom se, korišćenjem sistema dubokog učenja i analize fotografija, može da se zaključi s kim živi određeni korisnik društvene mreže. Cilj celog sistema je da utvrdi grupe ljudi koje žive u jednom domaćinstvu i razazna kako su međusobno povezani. Za to se koriste podaci iz fotografija, statusa, opisa slika, hashtagova, pretraga i uopšte svih dostupnih izvora kojima Facebook može da pristupi.
A čemu sve to? Baš kako je to video Hammerbacher, da bi se ukućani bolje identifikovali i da bi im se plasirale za njih što relevantnije reklame. Iz Facebook-a kažu kako patent ne govori ništa o njihovim planovima i da ova tehnologija može, ali i ne mora, nekad u budućnosti da bude deo njihovog servisa za plasiranje oglasa.
Izvor: SEEbiz