Facebook tuži kompanije koje prodaju lažne profile
Ukoliko ste ikada primili spam poruku na Facebook-u ili zahtev za prijateljstvo od sumnjivog profila, velike su šanse da je to lažni profil. Ovi lažni nalozi se koriste u svrhu slanja spam-a ili u nekim slučajevima za prikupljanje informacija o nalozima ili drugih vrsta osetljivih ličnih podataka. Dobra vest je da Facebook radi nešto po tom pitanju, jer je kompanija nedavno podnela tužbu u američkom Federalnom sudu, gde optužuju četiri kompanije i tri pojedinca za prodaju i promociju lažnih profila.
Ove kompanije su takođe prodavale lažne pratioce kao i lažne lajkove, gde bi takve akcije mogle veštački da dovedu do toga da postovi imaju bolju statistiku nego što zaista imaju. Prema navodima iz kompanije, nadaju se da će sa ovom tužbom biti u mogućnosti da pošalju poruku i „podvuku da se ova vrsta lažnih aktivnosti ne toleriše“. Facebook nije jedini koji se bavi iskorenjavanjem lažnih profila, te i druge platforme kao što su Twitter i Instagram takođe imaju slične probleme.
Nedavno su je sam Amazon ostvario neku vrstu pobede kada je FTC uspela da reši slučaj lažnih pregleda koji su ostavljeni na proizvodima. S obzirom na to, sumnjamo da će lažni profili ikada zaista biti zabranjeni, ali nadamo se da će ovi sudski postupci stvoriti presedan u kojem će kompanije koje se bave takvim ponašanjem shvatiti da će trošak tužbe biti veći od onoga što bi mogli da zarade takvim aktivnostima.
Izvor: Ubergizmo