Filter za sadržaj na Spotifyju ne uspeva da blokira eksplicitne tekstove u desetinama hitova
Mladi obožavaoci Olivije Rodrigo, Eminema i drugih muzičkih zvezda su izloženi eksplicitnim tekstovima na Spotifyju čak i kada korisnici blokiraju eksplicitan sadržaj.
Spotify je najpopularnija muzička platforma na svetu sa više od 500 miliona korisnika
Ovaj servis za strimovanje često prikazuje originalne tekstove pesama, koji mogu sadržavati rasističke uvrede i psovke, na ekranu kada se pušta ‘radio friendly’ verzija pesme. BBC je pronašao ovaj problem kod desetina velikih pesama izvođača kao što su Dua Lipa, The Weeknd, Drake i Lil Nas X.
Spotify je odbio da komentariše, ali BBC saznaje da je kompanija svesna problema i radi na njegovom rešavanju.
Spotify je uveo sistem za rad sa eksplicitnim sadržajem 2018. godine nakon pritiska roditelja, a eksplicitne pesme su označene sa ‘E’. Svi koji žele da izbegnu psovke mogu odabrati blokiranje eksplicitnog sadržaja u podešavanjima, a često će im biti ponuđene čiste verzije umesto toga. Međutim, tekstovi u Spotifyjevoj bazi podataka za mnoge od ovih editovanih verzija mogu biti isti kao originali, što znači da će svako ko gleda tekstove videti eksplicitne reči. Trenutno, više od trećine pesama na Spotifyjevoj top 50 listi u Velikoj Britaniji sadrži eksplicitne tekstove. Od njih, polovina prikazuje eksplicitne tekstove na ekranu kada se reprodukuje čista verzija.
BBC je pronašao još 100 značajnih pesama koje su pogođene, uključujući neke koje se pojavljuju u filmskim soundtrackovima za decu ili na plejlistama namenjenim deci. Među njima su:
Dua Lipa – IDGAF
Olivia Rodrigo – Bad Idea Right?
The Weeknd – Starboy
Drake – Nice for What
Kanye West – Gold Digger
Eminem (feat Juice Wrld) – Godzilla
Travis Scott- Goosebumps
Megan Thee Stallion feat Nicki Minaj & Ty Dolla $ign – Hot Girl Summer
Spotify je izgleda uklonio tekstove za mali broj pesama u 31. januara, nakon što ga je BBC obavestio o problemu.
BBC je takođe otkrio da na desktop računarima ili laptopovima ljudi i dalje mogu čitati tekstove eksplicitnih verzija pesama čak i kada su pesme blokirane, jednostavno klikom na nazive pesama iz pretrage ili sa stranice profila izvođača.
Spotify je najpopularnija muzička platforma na svetu sa više od 500 miliona korisnika.
Džejms Roč, koji proizvodi muziku pod imenom Midlo i pisao je za veb sajt Music Football Fatherhood, otac je dvoje dece, od kojih je jedno tek sada otkrilo muziku na svoj način.
Spotify i neki drugi servisi za strimovanje muzike dobavljaju tekstove od firme po imenu Musixmatch, koja se opisuje kao “najveća kolekcija tekstova pesama na svetu koja se koristi od strane miliona ljudi kako bi dobili trenutno sinhronizovane tekstove”.
Musixmatch omogućava fanovima da dodaju, ispravljaju ili prevode tekstove u zamenu za “pohvale”. Kompanija nije odgovorila na zahtev za komentar.
Za razliku od filmova i nekih servisa za strimovanje TV sadržaja, muzika nema sistem ocenjivanja starosne dobi kako bi istakla potencijalno neprikladan sadržaj.
Izvor: Bbc