Gmail dobija više alata za borbu protiv neželjenih mejlova
Organizacije koje šalju velike količine mejlova moraju preduzeti određene mere kako bi osigurale da njihova pošta bude autentična i kako bi se smanjila količina neželjenih mejlova koji stižu korisnicima.
Manje neželjenih mejlova u sandučićima
Spam mejlovi postoje od samog početka mejla i stvari su postale sve komplikovanije. Međutim, Google želi da to reši novim merama za zaštitu sandučeta. U nedavnom postu, Google je objavio nove zahteve za ljude koji šalju masovne mejlove.
Počevši od februara 2024. godine, svako ko želi da pošalje više od 5.000 poruka na Gmail adrese u jednom danu moraće da preduzme nekoliko dodatnih koraka. Pošiljalac će morati da autentifikuje mejl. To će prema rečima Google-a, zatvoriti rupe koje obično koriste napadači koji žele da ugroze korisnike. Autentifikacija će uključivati praćenje preporučenih najboljih praksi koje Google preporučuje. To je zapravo korišćenje DKIM ili SPF autentifikacije.
Pošiljaoci će takođe morati da postave opciju jednostavnog odjavljivanja u jednom koraku za primaoce. Zatim, Google će početi da primenjuje “jasan prag za spam”. Na taj način će sprečiti da Gmail korisnici budu zatrpani neželjenim porukama. Kompanija je navela da je njen prag za spam “prvi u industriji”. Rezultat će biti taj da će Gmail korisnici dobijati manje neželjenih mejlova u svojim sandučićima.
Google konstantno smišlja nove načine za zaštitu svojih korisnika
Korisnici Yahoo-a će takođe imati koristi od ovih novih mera za prevenciju spam-ova. Google navodi da je angažovao Yahoo da implementira iste promene početkom naredne godine. Tokom godina, Google i druge tehnološke kompanije bore se protiv spamera koji šalju mejlove kako bi prevarili nesvesne korisnike. Spameri se konstantno razvijaju, što znači da Google mora da smišlja nove načine za zaštitu svojih korisnika.
“Ove promene su kao podešavanje za svet mejlova i popravljanjem nekoliko stvari, možemo održavati mejl bez muke”, objasnio je Neil Kumaran, menadžer Google-a. “Međutim, ovo nije jednokratna vežba. Održavanje mejla sigurnijim, korisnički prijateljskim i slobodnim od spam-ova zahteva stalnu saradnju i budućnost celokupne mejl zajednice.”
Iako su ove promene verovatno trebale biti implementirane pre mnogo godina, dobro je videti velike tehnološke kompanije koje i dalje proaktivno brinu o sigurnosti svojih korisnika. Nema sumnje da su spam mejlovi izmakli kontroli. Videli smo previše izveštaja o ljudima, posebno starijim osobama, koje su prevarene za hiljade dolara nakon što su odgovorili na majlove ili kliknuli na link u mejlu. Da li će nove mere Google-a poboljšati trenutnu situaciju? Moraćemo da sačekamo i vidimo. Verovatno ćemo se suočavati sa spam-om dok god mejlovi postoje, ali će bar ove mere možda sprečiti da spam stigne u glavno sanduče.
Izvor: Engadget