Hiljade ljudi deinstalira blokatore reklama nakon oštre reakcije YouTube-a
Kompanije koje se bave blokiranjem reklama navode da promene na YouTube-u štete njihovom poslovanju. Oštra akcija YouTube-a protiv blokatora reklama ima uticaja i van samog YouTube-a. Hiljade ljudi sada masovno deinstalira aplikacije za blokiranje oglasa. YouTube je ranije počeo da upozorava korisnike koji su pokušavali da gledaju video zapise sa omogućenim blokatorima.
Oglašavanje na YouTube-u više doprinosi ukupnom prihodu Google-a
Jedna od kompanija, AdGuard, je navela da je više od 11.000 ljudi dnevno deinstaliralo njeno njenu uslugu od 9. oktobra. Pre nego što je YouTube sproveo promene 18. oktobra komanija je imala oko 6.000 deinstalacija dnevno. Ukupno 52.000 ljudi je deinstaliralo AdGuard, naveo je Andrey Meshkov, CTO kompanije. Međutim, instalacije plaćene verzije AdGuard-a, na koje YouTube-ova politika nema uticaj su porasle.
Druga kompanija za blokiranje oglasa, Ghostery, navela je da je upotreba ostala nepromenjena u oktobru, iako su imali tri do pet puta više instalacija i deinstalacija svakog dana. Značajno je da je kompanija navela da je više od 90 odsto korisnika koji su popunili anketu o razlozima deinstalacije proizvoda naveli da to čine jer alat više ne funkcioniše na YouTube-u.
Budući da oštra akcija YouTube-a utiče samo na korisnike koji pristupaju veb sajtu putem Chrome-a na laptopima i desktop računarima, neki korisnici su pokušali da koriste druge veb pregledače kao alternativu. Ghostery je naveo da su instalacije Microsoft-ovog Edge pregledača porasle za 30 odsto u oktobru u poređenju sa septembrom.
Oglašavanje na YouTube-u sve više doprinosi ukupnom prihodu Google-a. Prodaja od oglasa iznosi više od 22 milijarde dolara samo od Youtube-a od početka ove godine do septembra. Međutim, platforma takođe pokušava da privuče više ljudi da plate za korišćenje YouTube Premium usluge. Na Youtube Premium usluzi ne postoje oglasi, postoji mogućnost preuzimanje video zapisa, strimovanja video zapisa u većem kvalitetu i pristup YouTube Music-u. Ranije ove godine, kompanija je povećala cene za YouTube Premium za 2 dolara i sada pretplata iznosi 14 dolara mesečno.
Izvor: Engadget