HPE Infosight – rešenje za mirne oblake
Izmeštanje informacionih servisa na cloud znatno je dobilo na ubrzanju promenama u kulturi i filozofiji poslovanja tokom pandemije. Broj ovih servisa koje prosečna velika kompanija koristi neprekidno raste i prestigao je 1400
Prema aktuelnim statistikama, prosečan zaposleni individualno upotrebljava čak 36 aplikacija. Ovo more oblaka predstavlja veliki izazov i potencijalnu noćnu moru za IT odeljenje i administraciju kompanije.
AI alat za autonomno rešavanje problema cloud infrastrukture kompanije
HPE Infosight je AIOPS (Artificial Intelligence for IT Operations) rešenje kompanije HPE (Hewlett Packard Enterprise) namenjeno upravljanju performansama infrastrukture unutar kompanijskog data centra i očuvanju kontinuiteta njegovog rada (uptime). Baziran na veštačkoj inteligenciji (AI), Infosight predstavlja platformu koja je u stanju da predviđa i sprečava probleme pre nego što se oni aktuelizuju, uzrokujući razne štete, od kojih su svakako najneželjenije nedostupnost ili pad nekog od infrastrukturnih servisa (downtime).
Angažman operatera sistema, službi interne, ali i spoljne tehničke podrške različitih dobavljača, kao i njihova međusobna interakcija i komunikacija, predstavljaju sve češći izvor problema i dodatnih troškova u organizaciji koja intenzivno koristi cloud rešenja. Tih rešenja je sve više, a materijalni i vremenski resursi opredeljeni za upravljanje ovom informacionom infrastrukturom – čak i kad nisu posebno ograničeni – po pravilu zaostaju za realnim potrebama.
Iz navedenih razloga, svaka kompanija koja je duboko zakoračila u „oblake” trebalo bi da razmotri mogućnost korišćenja prediktivnog analitičkog sistema koji omogućuje da data centar autonomno rešava interne probleme, obezbeđujući uptime svih aplikacija, uz smanjenje operativnih troškova njegovog održavanja, pre svega u domenu angažovanja eksternih službi podrške dobavljača.
Dostupnost na različitim HPE platformama
Sama analitička platforma „ispod haube” je dobro poznata industriji. Izvršivši akviziciju kompanije Nimble Storage tokom 2017, HPE je postao vlasnik Infosight platforme za prediktivnu analitiku.
Svaki kupac HPE Nimble Storage rešenja dobija i Infosight bez posebne doplate, a bitna novina je da je HPE ovaj AI alat učinio dostupnim bez dodatnog plaćanja i za korisnike njegovih platformi SimpliVity, Primera, Alletra i 3PAR, kao i na Synergy serverima.
Rešenje za probleme i pre nego što se pojave
Cilj i osnovna svrha implementacije Infosight rešenja jeste prevencija problema pre nego što se oni zaista aktuelizuju, uz istovremeno davanje preporuka usmerenih ka prevenciji budućih (preemptivna funkcija).
Instaliran na 3PAR storage sistemu, Infosight obezbeđuje administratoru potpuni uvid u njegove performanse, analitiku korišćenja skladišnih kapaciteta i proveru njihove ispravnosti (health check) i to putem posebnog portala. Na ovaj način se u realnom vremenu može nadgledati svaka aplikacija ponaosob (SAP, SharePoint, Oracle, SQL i mnoge druge).
86% problema se automatski detektuje i razreši
99,9999% garantovan nivo raspoloživosti
79% prosečna ušteda na operativnim troškovima održavanja sistema
AI algoritmi za mašinsko učenje dizajnirani su tako da inkrementalno i neprestano uvećavaju bazu znanja Infosight alata, paralelno s rastom njegove globalne baze korisnika.
Prediktivni engine Infosight-a pruža prediktivnu podršku i neprekidno proaktivno upravljanje kompanijskim cloud-om, čime IT službi unutar organizacije daje opciju da probleme razreši pre nego što uzrokuju downtime i oslobodi i alocira njene ljudske resurse sa održavanja i popravljanja na core poslovne zadatke.
Sam vendor ovakav proaktivan pristup održavanju infrastrukture kompanije identifikuje kao orijentisan na aplikacije (application-centric) i „nevidljiv”, u smislu da je fizičko-logički integritet pomenute infrastrukture zaštićen i u funkcionalnom smislu praktično nebitan, te da se inženjeri kompanije mogu posvetiti samim aplikacijama i korisničkom iskustvu njenih korisnika.
Preusmeren fokus s reakcije na samoprevenciju
Tradicionalni model održavanja cloud infrastrukturnih sistema podrazumeva potrebu za brzom i pravovremenom reakcijom na problem koji se stvorio. Međutim, u okolnostima postojanja mnoštva servisa koje određena organizacija koristi, ta brzina i pravovremenost reakcije krajnje su dubiozne. Podrazumevaju ne samo pravilnu i efikasnu internu dijagnostiku unutar kompanije, već i brzinu na strani onih koji su zaduženi da taj problem i otklone, a to je po pravilu osoblje eksterne podrške proizvođača – vendora.
AI algoritmi utkani u Infosight su samoupravljajući, samopoboljšavajući i samopopravljajući. Za oko 11 godina neprekidnog učenja, analizirano je više od 1.250 biliona (1012) podataka, što je dovelo do uštede od 1,5 miliona časova produktivnosti, koliko bi inače bilo izgubljeno.
Vreme potrebno za pomenutu dijagnostiku produžava se vremenom za uspostavljanje kontakta, komunikaciju i koordinaciju s drugom stranom, što je često praćeno izmenama i dopunama zahteva za podršku (support ticket) i njegovom eskalacijom na viši stepen službe podrške. Dok se ne dostigne faza razrešenja, aplikacije – od kojih su mnoge kritične za poslovanje – mogu da rade otežano ili da uopšte ne funkcionišu. U savremenim okolnostima poslovanja, čak i srazmerno kratki downtime može da izazove milionsku štetu po kompaniju.
Upravo iz tih razloga, filozofija HPE i Infosight-a sažeta je u izrazu autonomna prevencija problema. Umesto da IT službe i stručnjaci unutar kompanije gase požare koji se neprestano pojavljuju, akcenat je stavljen na 24/7 monitoring infrastrukture i ukazivanje na predstojeći problem pre nego što se on zaista i dogodi. Takav pristup, dakle, štedi kompanijske resurse, sprečava štetu nastalu padom servisa i omogućava nesmetano korišćenje cloud servisa kojih će s vremenom biti sve više.
Korisna adresa: HPE.com
Autor: Dušan Katilović