Instagram sada omogućava kreatorima da objavljuju postove u fidovima samo za svoje pretplatnike
Nakon što je ranije ove godine započeo mali početak sa plaćenim pretplatama za kreatore, u četvrtak, Instagram je najavio više funkcija za dalje unapređenje iskustva.
Platite – ili nećete videti ekskluzivne fotografije ili Reels
U videu, izvršni direktor Instagrama Adam Moseri rekao je da platforma ima za cilj da bude „najbolje mesto na mreži za kreatore da zarađuju za život“ i da su novi dodaci direktan rezultat povratnih informacija od kreatora koji su učestvovali u ranoj fazi pretplate. Najznačajnija nova karakteristika je mogućnost objavljivanja postova u fidu koji su vidljivi samo pretplatnicima. Kreatori su to ranije mogli da rade sa story-ima, ali sada svojim pristalicama mogu dati pristup ekskluzivnim, tradicionalnim objavama na Instagramu. Moseri je rekao da je ovo najveći zahtev koji je kompanija dobila.
Postojaće novi “subscriber home” tab na profilima kreatora gde pretplatnici mogu da filtriraju fotografije i Reels koji su dostupni samo njima. Pretplate mogu biti u rasponu od 0,99 do 99,99 dolara, a profili pretplatnika dobijaju ljubičastu značku koja ukazuje na njihovu podršku kreatoru ili influenseru. Pored storija i postova u fidovima, kreatori takođe mogu da emituju uživo isključivo svojim pretplatnicima. I još jedna funkcija koja je najavljena će im omogućiti da četuju (preko grupnog DM-a) sa do 30 pretplatnika istovremeno. Instagram je postepeno povećavao pretplate i otvorio ih za „desetine hiljada“ kreatora u Sjedinjenim Državama, ali Moseri priznaje da kompanija treba da se proširi na druge regione.
„Ovo je samo jedan korak na mnogo dužem putu da se kreatorima svuda pruži čitav niz alata kako bi mogli da zarađuju za život na mreži“, rekao je on u videu. Kompanija trenutno radi na velikim promenama u aplikaciji Instagram, uključujući fid preko celog ekrana. Moseri je rekao da će verovatno proći mnogo meseci pre nego što ovaj redizajn stigne do svih, a Instagram će odgovoriti na povratne informacije – posebno od fotografa – jer radi na poboljšanju novog, video optimizovanog fida bez umanjivanja prezentacije fotografija. Ranije ove godine, kompanija je vratila hronološki feed (i novu opciju favorita) za korisnike koji žele više kontrole nad načinom na koji Instagram sortira ono što vide u aplikaciji.
Izvor: Theverge