Intel započeo anti-Mac kampanju
Predstavljanjem M1 Mac-a u novembru prošle godine, Apple je zvanično počeo tranziciju sa Intel-ovih na sopstvene čipove. To je izgleda prilično „zabolelo“ Intel, koji već nekoliko godina unazad prima ozbiljne udarce od svog tradicionalnog konkurenta – AMD-a.
Suočen s neminovnim?
Shvativiši da gubi još jedan deo tržišta, Intel je započeo kampanju koju mnogi procenjuju kao, u najmanju ruku, nefer, ali i kao očajnički potez. Naime, u seriji reklama koje je počeo objavljuje na Twitter-u, Intel akcentuje stvari koje ne mogu da se urade na Mac-u sa M1 čipom, dok su na PC-ju uobičajena stvar. Tako je u jednoj reklami pomenuta igra Rocket League, koja nija dostupna na Apple-ovoj platformi, dok se u drugoj pominje nedostatak touchscreen-a na Mac računarima. Kakve to veze ima sa Intelovim procesorima, nismo uspeli da saznamo, ali nam izgleda kao Intel-ovo „hvatanje za slamku“ pokušavajući da ukaže na bukvalno sve “nedostatke” konkurentske platforme.
Only a PC can power scientists and gamers alike. #GoPC
— Intel (@intel) February 10, 2021
Apple M1 čipovi su dokazali da imaju impresivnu brzinu i efikasnost, pa je Intel pokušao i da dokaže da je i tu bolji. Pre nedelju dana lansirao je seriju „pažljivo odabranih i sastavljenih“ testova koji su dizajnirani da dokažu da je 11. generacija njihovih procesora bolja od M1 čipova. Ljudi bliski Apple-u opisali su ove testove kao „M1-unfriendly“ jer su u njima potencirane samo one stvari koje su bolje na Intel-ovim procesorima.
It's funny how you, Intel, one of the largest CPU chip manufacturers, are targeting customer features for your ad campaign rather than the actual performance of your chips. M1 Macs are powerful and you know it, and every PC (which stands for Personal Computer btw, Mac falls under
— Miley Hollenberg (she/her) (@MegaMileyMakes) February 12, 2021
Apple planira da u naredne dve godine potpuno pređe na sopstvene čipove i da se potpuno oslobodi od zavisnosti od Intel-a na polju procesora, pa nam ovakva reakcija Intel-a izgleda kao početak velike kampanje, ali i kao potez koji su korisnici okarakterisali kao očajnički.
Izvor: MacRumors