Intervju: Janez Križan – Digitalno rešenje za poslovanje budućnosti
Kompanija Vip mobile prva je ponudila poslovnim korisnicima Big Data rešenje – Vip Mobility Insights. O tome nam govori Janez Križan, direktor digitalne transformacije i inovacija Vip Mobile i A1 Slovenija.
Big Data, odnosno masovni podaci, prepoznati su u svetu kao ogroman potencijal za unapređenje poslovanja. Kako je Vip mobile tu iskoristio svoju šansu?
Uspeh kompanija zavisi od kvaliteta odluka koje donose. A na kvalitet odluka najviše utiče kvalitet podataka kojima kompanije raspolaže i njihova blagovremena dostupnost. Analiziranje masovnih podataka doprinosi da brzo i pouzdano dobijete vrednu informaciju, koja je najvažniji „resurs“ u digitalnoj eri.
Da biste doneli pravovremene i ispravne odluke, upotrebom adekvatnog alata za analizu navedenih masovnih podataka, upoznajete navike svojih kupaca i potrošača, i samim tim dobijate pravo usmerenje za svoje poslovanje. Imajući u vidu da je Vip mobile telekomunikacioni operator koji prirodno generiše veliki broj podataka, odlučili smo da ponudimo pametno, digitalno rešenje Vip Mobility Insights, koje pruža brojne digitalne alate naprednih tehnologija za analizu prometa lokacija poslovnih ili prodajnih objekata, kretanja grupa korisnika u realnom vremenu, uz njihovu specifičnu identifikaciju i vizuelizaciju kretanja.
Šta su prednosti Vip Mobility Insights‑a, kako ovo rešenje olakšava korisnicima donošenje odluka?
Reč je o rešenju koje omogućava pristup sveobuhvatnim analizama anonimnih zbirnih podataka o tokovima kretanja čitave populacije. Vip analizira tokove kretanja posetilaca ili korisnika i obezbeđuje vredne informacije o njihovom kretanju, navikama i promenama u njihovim aktivnostima na dnevnom i nedeljnom nivou. Ti podaci služe kao osnova za razvoj aktivnosti usmerenih ka privlačenju novih klijenata, optimizaciji troškova poslovanja, uspešnosti marketinških i drugih aktivnosti.
Vip Mobility Insights može biti posebno prilagođen svakoj kompaniji, tako da omogućava analizu različitih lokacija, od pojedinačnih prodavnica do celih ulica ili zona za kupovinu, te koliko dugo su se korisnici zadržavali na određenoj lokaciji, u koje vreme, odakle su došli i kuda su dalje otišli.
Kada govorimo o podacima i njihovoj zaštiti, na koji način ste regulisali njihovo korišćenje?
Naravno, poseban izazov koji Big Data nosi jesu sigurnost i zaštita podataka. Vip mobile održava standarde zaštite korisničkih podataka na najvišem nivou. Vip Mobility Insights koristi u potpunosti anonimne i dehumanizovane, statističke podatke, dobijene na osnovu informacija s mobilne mreže.
Digitalizacija je era u koju smo odavno zakoračili, a mogućnosti za proces poslovanja i dalje se tek naslućuju. Kako u Vip‑u gledate na taj izazov?
Imajući u vidu da svet uveliko prepoznaje važnost Big Data, i potencijal se istovremeno uvećava. U tom smislu, da bi poslovanje bilo podignuto na viši nivo, neophodno je da od masovnih stignemo do pametnih podataka, koji će svakoj kompaniji biti vredni u donošenju pravih poslovnih odluka. Vip mobile je najmlađi operator na srpskom tržištu, ali je i lider u digitalnoj transformaciji, i već našim prvim rešenjem uspevamo da odgovorimo na najsofisticiranije potrebe poslovnih korisnika. Odluka Vip‑a da ponudi ovakvo softversko rešenje potiče iz inovativnog pristupa kompanije, jer želimo da ostanemo prvi na tržištu koji uvode nove tehnologije, i na kraju, da budemo relevantan partner ne samo u oblasti telekomunikacija već i naprednih i digitalnih servisa.
Korisna adresa: www.vipmobile.rs