Izveštaj kaže da se PC igre prodaju bolje od konzolnih
Metju Bol, izvršni direktor investicione firme Epyllion, objavio je ranu verziju prezentacije pod nazivom “Stanje industrije video igara u 2025.”
![PCPress.rs Image](https://i0.wp.com/pcpress.rs/wp-content/uploads/2025/02/PC-Games.jpg?resize=800%2C450&ssl=1)
Sve ide u korist računara
Ova prezentacija, koja uključuje podatke iz istraživačkih firmi poput IDG, Newzoo i Circana, rezimira globalne tržišne trendove u industriji igara. Da budemo iskreni, situacija nije sjajna. Nakon decenije rasta između 2011. i 2021. godine, rast prihoda u industriji igara je stagnirao, što je doprinelo atmosferi izbegavanja rizika i opadajućim ulaganjima.
Međutim, nije sve tako crno. Dok je rast prihoda industrije video igara stagnirao poslednje tri godine, analiza Epylliona ukazuje da je PC igranje “svetla tačka” sa stalnim rastom, sada čineći većinu prihoda od sadržaja koji nije mobilni.
Prema Epyllionu, PC i konzolne igre su—kao što ste možda primetili—danas mnogo značajniji nego početkom 2010-ih. U 2024. potrošači su trošili gotovo 50 milijardi dolara više na PC i konzolne igre nego što su to činili 2011. godine.
Međutim, od 2021. godine, rast konzolnog igranja počeo je da usporava, što je posebno vidljivo u globalnoj prodaji Xbox Series S/X i PlayStation 5 konzola. U poređenju sa prethodnom generacijom konzola, trenutne linije Microsoft i Sony konzola prodale su gotovo 7 miliona manje sistema nakon 49 meseci.
U međuvremenu, PC igranje nastavlja da raste. “Dok su konzole stagnirale od 2021. godine,” navodi Epyllion, “prihodi od PC igranja porasli su za 20%.”
Epyllion pripisuje rast PC igranja brojnim prednostima u odnosu na konzolni ekosistem, poput šire biblioteke igara sa većom kompatibilnošću unazad, direktnog pristupa veb pretraživačima, društvenim platformama i softverima za strimovanje, kao i višim performansama na vrhunskom nivou.
Štaviše, Epyllion ističe da “momentum PC igranja i dalje raste,” zahvaljujući ukrštanju konzolnih ekskluziva, napretku prenosivih PC uređaja poput SteamOS-a i popularnosti igara poput Robloxa. “Stotine miliona dece koje odrastaju uz Roblox verovatno neće tražiti konzolu od 500 dolara za AAA igre,” navodi Epyllion.
Iako Epyllion ima optimističan pogled na budućnost PC igranja, ne postoji univerzalni konsenzus o tome ko ima veći udeo na tržištu, konzole ili PC. Na primer, u avgustu 2023. godine, Newzoo je izvestio da su konzolne igre privukle 56,1 milijardu dolara potrošnje potrošača, u poređenju sa oko 40 milijardi dolara za PC igre.
Metju Bol je za PC Gamer izjavio da neslaganja potiču od različitih metoda praćenja prodaje igara, posebno u Kini, gde dominiraju PC igre na nivou AA/AAA.
Što se tiče budućnosti PC igranja, Bol je optimističan. “Verujem da će prednosti PC igranja nastaviti da jačaju, posebno ako/čim Steam proširi svoje prisustvo u dnevnim sobama i na prenosive uređaje,” zaključuje Bol.
Izvor: Pcgamer