Kako će izgledati novi Gmail?
Google je u četvrtak otkrio da planira da izađe sa novim Gmail dizajnom, a nedugo zatim pojavile su se i slike onoga za šta se tvrdi da će biti novi korisnički interfejs. Kompanija je pripremil promenu koja će u narednim nedeljama zahvatiti korisnike ovog popularnog e-mail servisa, a reč je o primeni Google-ovog Material Design-a na korisnički interfejs Gmail-a na vebu, ali i na neke nove funkcionalnosti unutar njega.
Ono što prvo privlači pažnju jesu promene kao što je, drugačiji dugmići i izgled elemenata na ekranu, ali njihov raspored nisu preterano menjali kako bi se korisnici i dalje lako snalazili unutar interfejsa. Ove promene će sada učiniti Gmail verziju na vebu sličnijom onoj koju kompanija ima za korisnike mobilne aplikacije.
Međutim, nije izgled jedino što se menja. Iz svoje alternativne aplikacije za rad sa e-poštom, Inbox, Google je „posudio“ nekoliko opcija koje će ugraditi u veb verziju Gmail-a. Tako će svi korisnici uskoro dobiti „snooze“ opciju koja vam omogućava privremeno uklanjanje mejlova koji će se potom u inbox-u ponovno pojaviti nakon zadatog vremena, tako da možete izbeći određene thread-ove e-pošte dok ne budete spremni da odgovorite. Isto tako na veb će stići i mogućnost „pametnih odgovora“ (Smart Replay), to jest opcija koja pruža predloge za brzo odgovaranje na e-poštu. Unutar glavnog prozora Gmail-a će takođe biti vidljiv i Google Calendar, koji će se u novom izgledu nalaziti uz desni rub ekrana. Ovo je možda najkorisniji deo redizajna koji olakšava zakazivanje sastanaka, ili pregled kada ste slobodni prilikom odgovaranja na e-poštu.
Google nudi i tri nove opcije za layout koje možete da izaberete, a to su default prikaz koji ističe priloge kao što su dokumenta i fotografije, comfortable prikaz koji ne ističe priloge i compact prikaz koji povećava količinu poruka koje možete videti na jednoj stranici. Compact prikaz je najsličniji postojećem Gmail dizajnu, omogućavajući postojećim korisnicima da zadrže sličan izgled.
Nijedno od tri nova prikaza i izmena korisničkog interfejsa nije toliko radikalna kao redizajn Inbox-a koji je Google napravio u 2014. godini. Nije jasno u kom će odnosu sada biti redizajnirani Gmail i Google-ov Inbox projekat, pogotovo pošto Gmail sada dobija funkcije Smart Reply i Snooze iz Inbox-a. Izgleda da Google još uvek nije spreman da radikalno redizajnira Gmail na nivou Inbox-a, ali Inbox će možda nastaviti da postoji kako bi kompanija mogla da testira nove funkcije e-pošte.
Još jedna nova opcija će se pojaviti u sklopu ovog redizajna a to su samouništavajući mejlovi, prenosi Ars Technica. U prozoru Compose postoji nova ikonica nazvana „Confidential mode“. Kada se klikne, pojaviće se poruka: „Opcije za prosleđivanje, preuzimanje ili kopiranje sadržaja i priloga ovog mejla će biti onemogućeno.“ Pošiljalac može potom da odabere datum „isteka“ mejla i opciono zahtevati SMS lozinku kako bi otvorio mejl. Prozor za sastavljanje mejla se takođe prebacuje na šemu plave boje, što korisnicima dodatno ukazuje da ne šalju običan mejl. A za one koji nisu Gmail korisnici, Google-ovo rešenje je izgleda da pošalje link. „Ova poruka je poslata sa Gmail-ovim poverljivim režimom. Možete ga otvoriti klikom na ovaj link.“, prenosi TechCrunch.
U Google-u su potvrdili da rade na redizajniranju ali nisu želeli da potvrde da li je ovo konačan izgled Gmail-a, niti kada će tačno biti aktiviran. Konferencija za developere, Google I/O, počinje 8. maja u Mountain View-u i moguće je da se u kompaniji odluče da upravo na njoj službeno predstave novitete koji stižu na Gmail.
Izvor: The Verge